![](/images/stories/PEUG301/p4.jpg)
Po prostu jedź!
Peugeot 301, nowy mały, a duży sedan produkowany w Turcji dla całej Europy. To ma być podróżnik dla każdego, dlatego firma promuje go programem „Route 301”.
![](/images/stories/PEUG301/p1.jpg)
ZOBACZ TEŻ; PEUGEOT WYGRYWA NA KAROWEJ
Projekt „Route 301” rozpoczął się 1 listopada 2012 podczas dni prasowych Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Stambule. Trasa, a właściwie dwie, południowa i północna wiodą do Casablanki i Moskwy przez 17 krajów. Organizatorzy zrobili test długodystansowy przy udziale dziennikarzy i fanów marki Peugeot. Polska prezentacja odbyła się w salonie Peugeot Radzymińska w Warszawie. Uczestnicy trasy „Route 301” przyjechali właśnie w czasie prezentacji do salonu prosto z Krakowa i Częstochowy, zaliczając część polskiej trasy.
![](/images/stories/PEUG301/p2.jpg)
Model 301 oparty na przekonstruowanej platformie modelu 208 to auto wielkości niegdysiejszego Poloneza, ale będące rekordzistą pojemności. Pasażerowie tylnych siedzeń maja rekordowo dużo miejsca na nogi – 121 mm. Rekordowo pojemny bagażnik ma 640 litrów. Szeroka gama rozwiązań bezpieczeństwa z czterema poduszkami powietrznymi, ESP, ABS, układ wspomagania hamowania awaryjnego, system mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX.
![](/images/stories/PEUG301/p3.jpg)
![](/images/stories/PEUG301/p5.jpg)
Peugeot 301 ma gamę najnowszych jednostek napędowych. Trzycylindrowy 1,2 VTi 72 KM, 1,6 VTi 115 KM, 1,6 HDi 92 KM.
![](/images/stories/PEUG301/p6.jpg)
![](/images/stories/PEUG301/p7.jpg)
Uczestnicy ROUTE 301 po przyjeździe na premierę.
Peugeot 301 przystosowano do użytkowania w bardzo trudnych warunkach drogowych, w każdym klimacie i przy każdym rodzaju paliwa. Ma to być auto przede wszystkim użytkowe, wytrzymałe, przeznaczone do przewożenia pasażerów i bagażu zarówno w mieście, jak i na duże odległości. Układ zawieszenia przystosowano do pracy w bardzo trudnych warunkach. W drzwiach zastosowano podwójne uszczelki, pozwalające na skuteczne wyciszenie wnętrza i zapobiegające przedostawaniu kurzu. Nawet klakson to konstrukcja membranowa, a nie trąbkowa, bardziej odporna na wilgoć. Ten model ma nawiązywać do legendarnego samochodu nie do zdarcia Peugeot 504.
![](/images/stories/PEUG301/p8.jpg)
![](/images/stories/PEUG301/p9.jpg)
Peugeot 301 ma się wyróżniać idealnym dopasowaniem do różnych rynków zbytu i ma być dopasowany do kieszeni nabywcy wymagającego, ale nie nazbyt zamożnego. Ceny już od 39900 zł, z motorem wysokoprężnym o bogatym wyposażeniu 58100 zł. Życzymy sukcesów sprzedaży.
Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski
PRZECZYTAJ TAKŻE;
ZŁOTY PEUGEOT
PEUGEOT 208 NA TORZE POZNAŃ
HYBRYDA Z SILNIKIEM DIESLA
PEUGEOT NA 24 GODZINY LE MANS
|