Home Rajdy/Rally POLACY NA RAJDZIE NIEMIEC
POLACY NA RAJDZIE NIEMIEC Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
poniedziałek, 27 sierpnia 2012 11:22

Kościuszko zwycięzcą Rajdu Niemiec

 

 

Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak zwyciężyli w Rajdzie Niemiec w PWRC i zyskali kolejnych 25 punktów w klasyfikacji końcowej Mistrzostw Świata. Załoga LOTOS Dynamic Rally Team objęła prowadzenie na początku drugiego dnia rajdu i nie oddała go już do mety w Trewirze.

 

 

 

Na drugim miejscu rywalizację ukończył Benito Guerra (+2:00.5) Na trzecim uplasował się Marcos Ligato ze startą (+10:01.8). W klasyfikacji generalnej rajdu zwyciężył Sebastian Loeb przed Jari-Matti Latvalą (+2:00.1) i Mikko Hirvonenem (+2:31.4)

Zwyciężając w IX rundzie Mistrzostw Świata i VI w klasyfikacji PWRC Michał Kościuszko awansował z czwartego miejsca na pozycję wicelidera w końcowej klasyfikacji PWRC. Na swoim koncie zgromadził 65 punktów. Przed dwoma ostatnimi startami w tym sezonie do pierwszego w stawce, Benito Guerry, Michał traci 15 punktów. Na trzecim miejscu z 58 punktami znajduje się Valery Gorban.


„Bardzo się cieszę, że jesteśmy na mecie Rajdu Niemiec. To był dla nas fantastyczny weekend. Od początku do końca realizowaliśmy przyjętą taktykę. Po zaciętej walce objęliśmy prowadzenie na pierwszym oesie drugiego dnia i nie oddaliśmy go już do końca. Cały zespół wykonał świetną pracę, nasze auto spisywało się znakomicie. Nie mógłbym lepiej wymarzyć sobie tego startu. Zdobyliśmy 25 punktów i awansowaliśmy na 2. miejsce w PWRC.”– powiedział na mecie Michał Kościuszko

 

ADAC Rallye Deutschland, który w tym roku obchodził podwójny jubileusz, 30-lecie Rajdu oraz 10-lecie jako runda Mistrzostw Świata, okazał się być bardzo wymagającą rundą Mistrzostw Świata. W ciągu trzech dni Rajdu Niemiec zawodnicy przejechali łącznie 1113,59 kilometrów, w tym 15 odcinków specjalnych o łącznej długości 368,63 kilometrów oesowych.

 

Pierwszego dnia zawodnicy ścigali się na wąskich, krętych i bardzo wymagających odcinkach zlokalizowanych na terenie winnic przy rzece Mozel. Wszyscy kierowcy narzekali na problemy z przegrzewającymi się hamulcami. Tarcze rozgrzewały się do czerwoności. W sobotę zmagania przeniosły się na teren poligonu, gdzie na zawodników czekał liczący 46,54 km odcinek specjalny Arena Panzerplatte. Drugi dzień rajdu okazał się być najtrudniejszym w trzydniowej rywalizacji. Loteria w doborze opon i niespodziewany opad deszczu na pierwszych porannych odcinkach ustawił klasyfikację w PWRC. Na zakończenie Rajdu Niemiec w niedzielę zawodnicy zmierzyli się między innymi z superoesem rozegranym wokół bramy miejskiej Porta Nigra.


 

W sezonie 2012 załoga LOTOS Dynamic Rally Team ma jeszcze dwa starty na trasach Mistrzostw Świata – Rajd Hiszpanii i Rajd Włoch. We wrześniu Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak wystartują gościnnie w Rajdzie Polski, którego baza zlokalizowana jest w Mikołajkach.

 

 

 

Michał Kościuszko – dwukrotny Rajdowy Wicemistrz Świata w klasyfikacji PWRC 2011 i JWRC w sezonie 2009. Jest pierwszym i jedynym jak dotąd najbardziej utytułowanym Polakiem w Mistrzostwach Świata. Od roku 2010 Michał Kościuszko na arenie międzynarodowej reprezentuje barwy zespołu LOTOS Dynamic, w barwach którego wywalczył tytuł wicemistrzowski. W sezonie 2008 i 2009 reprezentując barwy fabrycznego zespołu Suzuki Sport Europe, w którym wraz z Maćkiem Szczepaniakiem startował samochodem Suzuki SWIFT Super 1600 triumfował w klasyfikacji JWRC podczas Rajdu Sardynii 2008. Jest także dwukrotnym mistrzem Polski w klasie A6 i F2.

 

Maciek Szczepaniak w motosporcie pojawił się w 1995 roku. Pilotując najlepszych polskich kierowców trzykrotnie zdobył Mistrzostwo Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w roku 2004, 2005 i 2006. Maciek jest jednym z najbardziej utytułowanych polskich pilotów rajdowych i najbardziej doświadczonym Polakiem na trasach Mistrzostw Świata.

 

ZDJĘCIA; LDRT

 

 

 
Designed by vonfio.de