Home Samochody/Cars SSANGYONG SSANGYONG REXTON RX220 e-xdi
SSANGYONG REXTON RX220 e-xdi Email
Wpisany przez Robert WDZIĘCZKOWSKI   
sobota, 31 grudnia 2016 10:36

 

NA SROGĄ ZIMĘ REXTON!

Zim Ci u nas jak na lekarstwo. Lecz jeśli gdyby, to my jesteśmy przygotowani. Nasz faworyt to SSANGYONG REXTON. Bez żartów, jest wręcz doskonały. W standardzie wyposażony tak, że nawet najlepsze europejskie SUV-y i to te z klasy premium wysiadają. A w dodatku to terenówka z prawdziwym napędem, a nie jakieś miejskie pseudo 4x4.

 

ZNAJDŹ NAS TEŻ NA YOUTUBE oraz   FACEBOOK


ZOBACZ RÓWNIEŻ; SSANGYONG XLV - PREMIERA POLSKA

 

OBEJRZYJ FILM  -  SSANGYONG REXTON - TEST


Podgrzewana kierownica na Skandynawię przydaje się doskonale w Polsce, gdy wieje wiatr i jest wilgotno. Podgrzewane fotele, ale nie tylko z przodu. Nie, nie, także z tyłu grzeją tak silnie, że spostrzegamy je dopiero po alarmie babci, którą oględnie mówiąc parzą plecy. Napęd na tylne koła przełącza się jednym pokrętłem na 4 koła, lub też dalej włącza reduktor. A że auto nie posiada mechanizmu różnicowego międzyosiowego napęd 4x4 używamy tylko w śniegu, lodzie i terenie. Za to dzielność auta w grząskim gruncie jest niedościgniona. W dodatku ma siedem miejsc, a jeszcze do dyspozycji pozostaje spory bagażnik.


PRZECZYTAJ TEŻ; SSANGYONG XLV W STARACHOWICACH

 

 

Wsiadanie do wysoko umieszczonej przestrzeni pasażerskiej jest łatwe dzięki eleganckiemu progowi i uchwytom. Cztery drzwi są bardzo duże i także ułatwiają zajęcie miejsc.

 


Ma dużą ilość schowków i półek, uchwyty na kubki i … odtwarzacz kompaktowy, co rzadko już ostatnio się zdarza. Fotele przednie wygodne, oba w pełni regulowane elektrycznie, wszystkie fotele obszyte skórą. Tylko po co kierownica regulowana jest wyłącznie w pionie?!... ale za to w dużym zakresie. We wnętrzu znajdziemy także kilka gniazdek 12V, które zawsze ułatwiają życie w czasie podróży.  Bardzo dobre wrażenie dopełnia także szyberdach. Można zamówić drugi nad drugim rzędem siedzeń.

 

 

 


Silnik czterocylindrowy turbodiesel 2157 cm, o mocy 178 KM jest bardzo elastyczny i całkiem dobrze radzi sobie z autem o masie 1995 kg. Do tego pozytywne zaskoczenie, 7-biegowy automat całkiem sprawnie przerzucający biegi. Działa bez zbytnich szarpnięć i większych opóźnień. Auto jest nadspodziewanie ciche w środku.

 

 

 


Linia nadwozia jest typowa dla dużego rodzinnego SUV-a. Masywna. Linia okien bocznych poprowadzona dość nisko. Duża szyba przednia i tylna dodają wrażenia, iż baczenie na świat z miejsca kierowcy i pasażera jest bardzo dobre – i rzeczywiście tak jest. Długa maska zapewnia poczucie bezpieczeństwa. Duże 18 calowe aluminiowe koła z oponami 255/60 R18 są dobrze dobrane i przydają pojazdowi elegancji.

 

 


Wrażenia z jazdy w odczuciu każdego z wiezionych przez nas pasażerów były naprawdę pełne zachwytu. Nikt nie spodziewał się po koreańskiej marce doskonale wyposażonego dużego SUV-a z dużą dzielnością w terenie za rozsądne pieniądze, który w dodatku jeździłby nie topornie. Tak, Rexton dokonał dużego postępu w ostatnich latach, w stosunku do poprzedniego modelu. Poprawiono zawieszenie i prowadzenie na asfalcie jest jak najbardziej przyjemne i więcej niż zadowalające. Auto prowadzi się pewnie.

 

 


To naprawdę dobrze pomyślane auto, które niczego nie udaje. Nie trzeba płacić za znaczek modnej marki. Na zachodzie Europy już dawno się o tym przekonali, tam jeździ dużo SsangYong-ów. Ale jeśli ktoś bardzo chce kupić modny znaczek to niech weźmie BMW – 60% przepłaci za markę, lub MERCEDESA – 65%, ewntualnie AUDI – tylko 50%.

 

 


Tu mamy to samo dla 7 osób bez długiej listy opcji płatnych dodatkowo, bo są one dostępne w standardzie. Szczególnie ważne są te przydatne w czasie mrozów, które ostatnio - co prawda – nagminne nie są, ale nigdy nie wiadomo kiedy wypadnie nam pokonywać Bieszczady lub Suwalszczyznę.

 


SSANGYONG REXTON to bardzo przyjemne auto, zaskakująco dobrze jeżdżące i nie mające chęci zastąpienia innych, modniejszych. Bardzo sprawnie przewiezie was z punktu A do B, a o to przecież chodzi. Tak więc ruszajmy w zimową Auto-Turystyczną wyprawę.

 


Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzięczkowski

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

AUTO-TURYSTYKA W NIEMCZECH

 

AUTO-TURYSTYKA W ARMENII

 

AUTO-TURYSTYKA NA WĘGRZECH

 

 
Designed by vonfio.de