CITROEN C4 D |
![]() |
Wpisany przez Małgorzata Frank |
niedziela, 21 czerwca 2015 04:47 |
AUTO UNIWERSALNE
Kolejny CITROEN, który wygląda nieskazitelnie i elegancko, model C4 po liftingu. Wszystkie marki w obecnych czasach poszukują czegoś, co można nazwać uniwersalną formułą. Auta są do siebie coraz bardziej podobne – nie dotyczy to Citroena, który z powodzeniem powraca do swych projektowych korzeni, kiedy jak pamiętamy zachwycał świat rozwiązaniami stylistycznymi i technicznymi.
ZOBACZ FILM ; CITROEN C4 - TEST I
ZOBACZ FILM ; CITROEN C4 - TEST II
Co prawda – przydało by się trochę więcej surrealizmu, ale nie oczekujmy zbyt wiele od popularnego auta rodzinnego.
ZOBACZ TEŻ; CITROEN DS5 NA WARMII
W prostej linii to następca popularnego modelu Xsara. Do zbudowania drugiej generacji modelu Citroen postanowił użyć tej samej płyty podłogowej co w poprzedniku. Identyczny jest rozstaw osi. Lecz poza tym auto zaprojektowano od podstaw. No właśnie, to czy w tym przypadku jet to lifting. Lecz pod koniec 2014 roku pojawiły się nowe elementy, jak światła w technologii LED z przodu i z tyłu, nowy wzór tylnej klapy. We wnętrzu mamy nowe, wysokiej jakości materiały. Na desce rozdzielczej mamy duże, czytelne zegary. Nowością jest siedmiocalowy tablet na środku deski rozdzielczej, który jest centrum zarządzania i sterowania większością funkcji pojazdu. Czy to dobre rozwiązanie? Jestem rozdarty – lubię jak w pojeździe jest dość dużo przycisków i pokręteł, oczywiści intuicyjnie obsługiwanych. Może nie aż tak dużo jak w autach marki OPEL, ale jednak. Kierownica to duże koło sterowe z pełnym sterowaniem radiem i tempomatem.
Silnik 1560 cm HDI 120 KM przy 3500 obr/min Max moment obrotowy 300 Nm Zużycie paliwa 5,2 – 6,5 litra Przyspieszenie 0-100km/h – 10,6 sek Prędkość max – 197 km/h Masa własna – 1280 kg
Citroen C4 ma charakterystyczny przód z chromowanym logo między reflektorami. Auto zyskało nowe, wyraziste światła wydłużone w kierunku błotników. Maska ma nowe przetłoczenia. Na boku nadwozia są dwa przetłoczenia, na dole drzwi i pod linią okien. Tył zyskał także duże lampy zachodzące na boki.
Środek to odświeżona, bardzo elegancka deska rozdzielcza. Kierownica duża i gruba, z pełnym sterowaniem wszystkimi niezbędnymi w podróży funkcjami. Wszystko w modnej czerni. Obszerne siedzenia zapewniają komfort i wygodną pozycję dla ciała. Mamy też chromowane wstawki na przyciskach kierownicy, dźwigni zmiany biegów i nawiewach. Samochód przede wszystkim wyróżnia się przestronnością. Na tylnej kanapie mamy moc miejsca, zarówno na nogi, jak i nad głowami.
Pojemność bagażnika 408 litrów jak na kategorie kompaktów jest wręcz duża - całe auto wygląda na duże. Może być w pełni wykorzystana, gdyż jej kształt jest sześcianem, a próg załadunku niski.
A co po ruszeniu? Radość i banan na twarzy. Auto jak niemal wszystkie z koncernu PEUGEOT pali mało. Na trasie chwilowe zużycie bez nadmiernego wleczenia się po drodze może oscylować w granicach 4 litrów. Jakość prowadzenia i trzymanie się drogi są na najwyższym poziomie.
Cóż – CITROEN po raz kolejny pokazuje elegancję, poprawność, a nawet więcej, samochód wyglądający i jeżdżący bardzo dobrze. Doskonale nadający się w długą podróż, jak i miejską dżunglę. Tak więc wybraliśmy się nim w podróż.
Tekst, filmy i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;
AUTO-TURYSTYKA NA HUBERTUSIE W SPALE
AUTO-TURYSTYKA NA NURBURGRINGU
|