Home Samochody/Cars Citroen CITROEN CACTUS 1,2
CITROEN CACTUS 1,2 Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
czwartek, 06 sierpnia 2015 06:09

 

CACTUS WŚRÓD TRAW

 

CITROEN wraca do korzeni – intryguje i zadziwia. Drzewiej bywało tak, iż każdy model tej marki szokował, a potem nieliczni byli wrogami, a znakomita większość fanami takiego rozwiązania. Potem było nudno, jakby francuscy konstruktorzy zapomnieli o swym powołaniu do zadziwiania, a teraz wracają na właściwe tory, czego dowodem jest linia DS, oraz najnowszy model dla młodzieży i nie tylko – Cactus.

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;     CITROEN CACTUS - PREMIERA

 

Alians z koncernem PEUGEOT zrobił dużo dobrego, ale także nieco ograniczył swobodę marce. Jeździliśmy już wersją z silnikiem 3-cylindrowym 1,2 litra 82 KM - ZOBACZ TEST, teraz przyszła kolej na nieco mocniejsze auto z takim samym motorem , ale o nieco większej mocy 100 KM. To przy masie 967 kg daje o wiele lepsze wrażenia z jazdy, czyli więcej przyjemności.

 

ZOBACZ TEŻ;   NOWY CITROEN GRAND C4 PICASSO

 

 

Powrót do amerykańskiego stylu sprzed lat. Możemy kupić wersję, w której mamy sofę dla trzech osób zamiast dwóch siedzeń z przodu. W pełni cyfrowy i intuicyjny interfejs. Zbędne elementy sterowania zostały przeniesione do jednego tabletu o przekątnej 7 cali z dostępem do internetu. Absolutnie niezbędne przełączniki zgrupowane są wokół niego.

 

 

 

Wnętrze proste ale niezwykle obszerne z dużym schowkiem przed pasażerem na desce rozdzielczej, na której uwagę zwraca duży tablet dotykowy. Przed kierowcą jest drugi, wąski wyświetlacz informujący o podstawowych parametrach samochodu. Wnętrze ma gładkie linie i wiele różnych półek i schowków.

 

 

Airbag in Roof – poduszka powietrzna dla pasażera z przodu zainstalowana w dachu, to nowatorskie rozwiązanie na światowym rynku motoryzacyjnym, które pozwoliło zaoferować więcej miejsca na schowek o pojemności 10 litrów. Ogromny panoramiczny, przeszklony dach o wysokim stopniu izolacji termicznej.

 

 

 

Citroen zawalczył o redukcję masy pojazdu poprzez wyrzucenie wszystkiego co zbędne i zastosowanie wielu elementów z aluminium. To i udoskonalona płyta podłogowa pozwoliły na redukcję masy o ponad 200 kg, czyli poniżej tony. A to ma wpływ na zużycie paliwa i emisję CO2.

Prowadzenie auta o nieco podwyższonym zawieszeniu jest jak najbardziej przyjemne i czujemy się bezpiecznie. Wyższy prześwit, mimo napędu tylko na przednie koła, zapewnia nieco większą dzielność w lekkim terenie, bądź w śniegu, a o to przecież chodzi.

 

 

 

Nam jednak przydała by się wersja z napędem na wszystkie koła, wtedy auto szybciej mogło by się stać kultowe. Oraz druga wersja asfaltowa o znacznie obniżonym zawieszeniu.

 

 

 

ZOBACZ TEŻ; NOWY AMBASADOR CITROENA

 

Wygląda nieco jak łazik księżycowy sprzed kilku dekad. Świetne podejście do designu. Takiego miejskiego samochodu jeszcze nie było. Dobrze wiedzieć, iż wciąż powstają auta, które mogą czymś silnie zaskoczyć. Taki właśnie jest CITROEN CACTUS. A więc dajmy się zaskoczyć i ruszajmy w siną dal.

 

Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzięczkowski

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

CITROEN NA WARMII

CITROEN Z NOWYM PROJEKTEM

AUTO-TURYSTYKA W KLASZTORZE


 
Designed by vonfio.de