Home Samochody/Cars Dacia DACIA LOGAN MCV DIESEL
DACIA LOGAN MCV DIESEL Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
piątek, 13 czerwca 2014 18:58

 

DAJE WIĘCEJ NIŻ KOSZTUJE

 

Niegdyś poprzednim modelem auta DACIA LOGAN MCV przemierzyliśmy ponad pół Europy aż do Gibraltaru i jechało się doskonale, a samochód spisywał się bardzo dobrze. Obecny model jest równie dobry do wielkiej turystyki i i podróży.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ;   DACIA LOGAN W ANDALUZJI I NA GIBRALTARZE


Dacia Logan MCV to właściwie najtańsze kombi na rynku, duże kombi. Firma należy do RENAULT i na dobre jej to wyszło. Luksusowe samochody dużo kosztują, bo płacimy za znaczek firmy i prestiż – dość wątpliwy z tym związany. Modele dla przeciętnego klienta nie muszą dużo kosztować, mogą być nieco mniej wyposażone i dawać całkiem całkiem frajdę z jazdy.


ZOBACZ TAKŻE; DACIA LOGAN LIMUZYNA - TEST

 

 

Tani samochód nie musi wcale źle i brzydko wyglądać. Karoseria jest bardziej zaokrąglona niż w modelu pierwszej generacji i mimo dużego bagażnika. Na dole drzwi mamy listwy ochronne. Przód auta wygląda bardzo atrakcyjnie i z daleka można go pomylić z innym atrakcyjnym modelem. Z tyłu również duże reflektory i wielka klapa bagażnika otwierana do góry. W poprzednim modelu podobały się nam dwuskrzydłowe drzwi otwierane jak w dostawczaku.

 

 

 

 

Ważnym argumentem tego samochodu jest bagażnik o pojemności 573 litrów i nie musimy się powstrzymywać przed włożeniem do niego wielu przydatnych w czasie wakacji rzeczy. Po złożeniu tylnej kanapy uzyskujemy aż imponujące 1518 litrów. Wszystko to dzięki temu, iż auto ma duży rozstaw osi 2634 mm i wymiary dł/szer/wys 4494/1733/1550 mm.

 

 

 

Wnętrze bardzo obszerne. Mamy dużo miejsca zarówno na przednich, jak i tylnych fotelach. Fotele twarde, ale nie czujemy się jak na zydelku. Można na nich swobodnie przejechać kilkaset kilometrów. Deska rozdzielcza prosta, ale obsługa wszystkich dużych przełączników wyjątkowo intuicyjna. Na środku deski mamy duży ekran, wyświetlacz przystosowany pod nawigację. Duże schowki i kilka półek uzupełniają wnętrze.

 

 

Pod maską auta pracował sprawdzony diesel 1,5 litra 90 KM przy 3750 obr/min i momencie 220 Nm przy 1750 obr/min. Nie jest przesadnie głośny. Potrafi całkiem sprawnie rozpędzić auto ważące 1165 kg, do setki w 12,1 sek. Co najważniejsze nie potrzebuje nadmiernych ilości paliwa, w mieście zadowala się około pięcioma litrami, a poza miastem nieco ponad 4 litry, a można osiągnąć jeszcze mniej, poniżej 4 litrów. Prędkość maksymalna 173 km/h.

 

 

 

 

Zawieszenie zestrojono dość sztywno – super! Takie lubimy. Na zakrętach prowadzi się zaskakująco dobrze. Nie mamy momentów, by nieprzyjemnie nas zaskakiwał. Układ kierowniczy też daje radę.


 

Szacun! W tej klasie pojazdów przednia maska na siłowniku hydraulicznym.

 

 

Samochodem DACIA LOGAN MCV podróżowało nam się nadzwyczaj sprawnie i wygodnie. Auto nadaje się do długich podróży i wypraw. Od poprzedniej wersji i dalekiej wyprawy 9500 km darzymy je sentymentem. A może by tak gdzieś nim daleko się wyprawić?!

 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski


PRZECZYTAJ TAKŻE;

DACIA W HOTELU WELSKIM

AUTO-TURYSTYKA NA NORDKAPP

DACIA W ALPACH

 
Designed by vonfio.de