Home Samochody/Cars Dacia DACIA DUSTER 4X4
DACIA DUSTER 4X4 Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
niedziela, 03 sierpnia 2014 16:05

 

DOBRE AUTO ZA ROZSĄDNA CENĘ


 

Rumuńska DACIA pod skrzydłami RENAULT udowodniła, iż auto sprzedawane za rozsądną,

wręcz niską cene może być naprawdę dobre. Niska cena zakupu każe zazwyczaj zachować

ostrożność, czy jakość produktu będzie wystarczająca. Choć konstruktorzy i księgowi poczynili

wiele oszczędności, co widać, można się do tych oszczędności przyzwyczaić.

 

ZOBACZ TEŻ; AUTO-TURYSTYKA NA NORDKAPP


Dacia zaczęła produkować proste, ale nie psujące się pojazdy dzięki współpracy z Renault, co

przetestowaliśmy już DUSTEREM na torze off-roadowym i w WYPRAWIE W ALPY, oraz

LOGANEM na wyprawie do ANDALUZJI.

 


Duster od początku istnienia wyglądał zadziornie, lepiej niż kosztował. Obecnie jeszcze ciekawiej wygląda, jakby jeszcze dostojniej, elegancko.

 

ZOBACZ TEŻ;    DACIA LOGAN W HOTELU WELSKIM

 

 

 

Auto jest jak na SUV-a średniej wielkości – długość 431,5 cm, szerokość 182,2 cm i wysokość 169,5 cm. Masa własna 1415 kg. Rozstaw osi 267,3 cm. Pojemnośc bagażnika 408/1570 litrów. Rozkład masy 60% przód 40% tył. Głębokość brodzenia około 35 cm.

 

 

 

 

Silnik 1,5 turbodiesel 110 KM przy 4000 obr/min i maksymalny moment 240 Nm przy 1750 obr/min daje bardzo elastyczną jednostkę napędową. Skrzynia biegów 6-biegowa manualna. Bieg pierwszy bardzo krótki przystosowany ewidentnie w teren. Szósty mógłby być nieco dłuższy, bo ten zwiększa zużycie paliwa powyżej 120 km/h i zwiększa hałas. Ale można też na szóstce jeździć ze stosunkowo małymi prędkościami.

 

 

 


 

 

Wygląd nadwozia nie zmienił się zanadto, ale nabrał elegancji. Bardziej szlachetny przód auta z większą ilością chromu. Na dachu duże relingi. Tył zmienił się niewiele. Zawsze zwracały i nadal zwracają uwagę duże nadkola przednie, jak i tylne.

 

 

 

 

Wnętrze klasycznie skromne, ale materiały jakby nieco lepszej jakości. Na środku deski rozdzielczej duży ekran. Fotele dość twarde i wygodne. Tylna kanapa obszerna i również wygodna. Siedzi się tam dość wysoko i mamy dużo miejsca zarówno na nogi jak i nad głową.

 

 

 

 

Trzymanie się drogi jest jak najbardziej poprawne na asfalcie, ale gdy wjedziemy w teren auto odżywa w sposób niesamowity. Dzielność w terenie jest lepsza od jakiegokolwiek SUV-a i porównywalna z typowymi autami terenowymi. Pomaga w tym duży prześwit nadwozia.

 


 

 

DACIA DUSTER to kolejny szlagier rynkowy. W całej Europie trzeba na nią czekać kilka miesięcy po złożeniu zamówienia, bo daje z siebie więcej niż kosztuje. Auto-turystyka jest jej fanem.

 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

DACIA SANDERO W ŁÓDZKIEJ MANUFAKTURZE

 

AUTO-TURYSTYKA NA MORAWACH

 

AUTO-TURYSTYKA NAD BAŁTYKIEM

 
Designed by vonfio.de