DACIA DUSTER 4X2 - GAZ |
Wpisany przez Robert Wdzięczkowski |
niedziela, 12 września 2021 10:21 |
DUSTER NADAL WYMIATA !
Ten z pozoru słaby, tani i z kiepskim rodowodem pojazd zawładnął rynkiem od wielu lat. Rozwój tego samochodu jest niesamowity. DACIA DUSTER to uznane auto terenowo-szosowe za rozsądną cenę. Teraz nastąpił poważny skok jakościowy, bez dużego wpływu na cenę i bez pogorszenia własności jezdnych w terenie, ale za to z polepszeniem na drogach ubitych. Auto ma nawigację, tempomat, czujniki i kamerę cofania oraz rozbudowany komputer pokładowy. Jest także jakby cichsze i wygodniejsze.
Wnętrze auta tradycyjnie skromne, ale materiały jakby nieco lepszej jakości. To nie są już wyłącznie twarde plastiki. Nastąpił zasadniczy skok jakościowy. Niemniej jednak pamiętajmy, iż to nadal auto budżetowe. Lecz jeśli będąc w Szwajcarii widzieliśmy onegdaj wiele Dusterów – to mówi samo za siebie. Na środku deski rozdzielczej duży ekran. Fotele dość twarde i wygodne, teraz jakby lepiej wyglądają, z przeszyciem z nazwą auta. Siedzi się wysoko i ma dobry ogląd na otaczający świat oraz dużo miejsca dla kierowcy i pasażera. Tylna kanapa obszerna i również wygodna. Siedzi się tam dość wysoko i mamy dużo miejsca zarówno na nogi jak i nad głową.
Wygląd nadwozia zbytnio nie zmienił się, lecz nabrał elegancji. Bardziej szlachetny przód auta z większą ilością chromu. Na dachu duże relingi z logo modelu. Na przednich błotnikach imitacje wywiewów – chrapów bocznych. Tył pojazdu niewiele się zmienił. Zawsze zwracały i nadal zwracają uwagę duże nadkola przednie, jak i tylne. To zawsze się podoba.
Dzielność na drodze jest jak najbardziej dobra na asfalcie, a nawet lepsza. Mimo, iż w poprzednich wersjach nie było źle nastąpił duży skok jakościowy. Duster jest sztywno zawieszony i na zakrętach się nie przechyla. Pokonuje je pewnie i przewidywalnie. Gdy wjedziemy w teren auto odżywa w sposób niesamowity. Mimo, iż ten ma napęd tylko na dwa koła to dzielność w terenie jest lepsza od jakiegokolwiek SUV-a i porównywalna z typowymi autami terenowymi. Pomaga bardzo w tym duży prześwit nadwozia.
W tym modelu mamy benzynowy silnik trzycylindrowy o mocy 100 KM z instalacją gazową. Trzeba przyznać, iż daje radę. Jest dość elastyczny. Całkiem nieźle przyspiesza. Motor jest połączony niestety tylko z 5-biegową skrzynią biegów. Nie możemy odgadnąć powodu, dla którego nie zamontowano skrzyni biegów z sześcioma przełożeniami. Zasięg pojazdu na gazie i benzynie to ponad 1100 km i właśnie z tego skorzystaliśmy. Pojechaliśmy na wyprawę w Tatry. Zarówno w górach, jak i na autostradzie auto spisywało się wyśmienicie. Jest wygodne i pojemne. Fotele zbytnio nie męczą, nawet przez wiele godzin.
Dobrze jeździ, jeszcze lepiej wygląda. DACIA DUSTER posiada kilka dodatków stylistycznych, które zawsze miło jest widzieć. Bardzo fajne auto za rozsądną cenę. Ma tylko jeden minus – tak dobrze się sprzedaje, iż musimy na jego odbiór czekać równie długo jak na Rolls Royce lub inne sportowe superauto. Tak więc ruszajmy na długą wyprawę.
Tekst i zdjęcia; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy
|