Home Samochody/Cars Dacia DACIA DUSTER 1,6 BENZYNA
DACIA DUSTER 1,6 BENZYNA PDF Drukuj Email
Wpisany przez Małgorzata Frank   
niedziela, 18 marca 2012 12:55

 

 

Doskonałe auto za rozsądną cenę.

 

"To auto więcej potrafi w terenie, niż niejeden kierowca samochodów terenowych, którymi jeżdżą wiele lat i nie wiedzą, jak je wykorzystać" – powiedział nam pan Marek Adasiak instruktor ze szkoły jazdy terenowej Warszawskiej Strefy Off Road, przy poprzednim naszym teście tego modelu, ale z silnikiem wysokoprężnym. Zapewniam, iż z motorem benzynowym nic się nie zmieniło! Poza tym to auto wygląda dużo lepiej niż kosztuje. A najbardziej myli wszystkich mało prestiżowy znaczek DACIA. To bardzo dobrze, gdyż można tanio kupić doskonały pojazd, stworzony do turystyki samochodowej i wypraw 4X4.

 

ZOBACZ TAKŻE DACIA DUSTER NA WYŚCIGACH TROPHEE ANDROS

 

 

 

 


PRZECZYTAJ; LODOWE ŚCIGANIE DUSTEREM

 

W porównaniu z silnikiem wysokoprężnym Duster benzynowy pali więcej, od 8 – 9,6 litra w mieście. Poza miastem nieco mniej. Wiadomo silnik benzynowy 1,6 16V 105 KM przy 5750 obr/min i 148 Nm przy 3750 obr/min jest mniej elastyczny, niż 1,5 dci FAP 110 KM 4000 obr/min i 240 Nm przy 1750 obr/min. Elastyczność benzynowego motoru wystarczy do sprawnego poruszania się i ruszania. Zawsze w terenie przydało by się więcej, dlatego diesel pozostaje optymalnym wyborem. Dobre osiągi są także wynikiem stosunkowo rozsądnej masy samochodu, 1250 kg z napędem na wszystkie koła, oraz 1160 przy napędzanych wyłącznie kołach przednich.

 

 

 

Napęd, stale na przód, nawet w lekkim terenie wystarczy. Pokrętło przy dźwigni zmiany biegów pozwala na jazdę w wersji AUTO, czyli przy poślizgu kół napędzanych automatycznie włącza się napęd na tył. Możemy wybrać wersję LOCK, wtedy mamy stały napęd na wszystkie koła, który po przekroczeniu 60 km/h, automatycznie przełącza się na AUTO. W wersji ze stałym napędem na wszystkie koła samochód Dacia Duster sprawuje się wybornie zarówno w śniegu, jak i w terenie. A można nim bez wstydu pojechać także do teatru i filharmonii.

 

 

 

 

Tak! Ten samochód lepiej wygląda, niż byśmy się spodziewali. Z przodu bardo bojowo, a z tyłu jeszcze bardziej. Wyoblone, szerokie nadkola przednie i tylne nadają mu zarówno sportowy, jak i bardzo terenowy wygląd. Po raz kolejny Auto-Turystyka była w szoku jeżdżąc tym bardzo dobrym autem. Dobrze wygląda i tak jeździ, zarówno w terenie, jak i na asfalcie. Podobnie jak Dacia Logan, na Gibraltarze i w Andaluzji, którą to wyprawę odbyliśmy. Duster jest przez nas darzony dużą estymą, a podróże i wyprawy są jego podstawowym zadaniem. Wcale się nie dziwimy, iż osiągnął wielki sukces sprzedażowy w całej Europie, gdyż turystyka-motoryzacyjna jest tam bardzo rozwinięta. W wielu krajach czeka się na niego w kolejce nawet kilka miesięcy. Bo jest to dobre auto za rozsądną cenę.


 

 


 

 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

 

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ;

DUSTER ZDOBYWA NIEMCY

FINAŁ TROPHEEANDROS

PIKES PEAK Z DACIĄ

NOWA DACIA NA TROPHEE ANDROS

RENAULT KOLEOS NA NORDKAPP ZIMĄ

 


 
Designed by vonfio.de