Home Seat SEAT IBIZA FR
SEAT IBIZA FR Email
Wpisany przez Adam Janczur   
piątek, 10 lipca 2020 07:55

 

 

ZADZIORNE MIEJSKIE I NIE TYLKO MIEJSKIE AUTO


 

Od małych stosunkowo samochodów nie oczekuje się zbyt wiele. Na ogół by przewiozły pasażerów z punktu A do punktu B. Najczęściej w mieście lub w terenach podmiejskich. Gdy dołożymy jednak mocny silnik zaczyna się zabawa. Małe i lekkie auto potrafi zamienić się w małego potworka. Taki jest też  SEAT IBIZA FR .

 

 

 

 

 

 

Jest jakby większy nieco od poprzednia, także we wnętrzu. Jest podobnej wielkości jak  VOLKSWAGEN POLO oraz SKODA FABIA . Linie nadwozia zdecydowane, jakby połączenie obłości i ostrych linii.

 

 

 

 

 

Wygląda nowocześnie i śwież, mimo iż to piąta generacja modelu. Ma z przodu duże światła Ledowe, z tyłu duże lampy zespolone. Duży otwierany szyberdach. A posadowiony jest na dużych 18 calowych kołach o rozmiarze 215/40 R18 i wygląda na nich rewelacyjnie, jakby był dużo większym autem niż jest.

 

 

 

 

 

Wnętrze nie jest rewolucyjne, utrzymane w czarnej, tradycyjnej dla koncernu VOLKSWAGEN konwencji. Nowoczesne zegary, ale w tradycyjnej konwencji na desce rozdzielczej. Kierownica o grubym wieńcu, podcięta od dołu. Obszyta w sportowym stylu czerwoną grubą nitką. Taką samą nitką, którą przeszyto lewarek dźwigni zmiany biegów 7 – biegowej skrzyni DSG. Na środku deski rozdzielczej duży ekran multimedialny. Obsługuje nawigację, radio, wszystkie funkcje samochodu i komputera pokładowego. Króluje czerń z dużymi fragmentami twardego plastiku w fortepianowej czerni, na której szybko widać kurz i łatwo zarysować. A może by tak wstawki w kolorze nadwozia?! Poszczególne elementy kokpitu zostały wzorowo spasowane i nie generują żadnych skrzypień i stuków.

 

 

 

 

 

Ergonomia to wzór racjonalności typowy dla koncernu niemieckiego. Wszystkie przełączniki i przyciski są logicznie poukładane. Ich ilość jest odpowiednia. Ekran LCD służy do ustawienia niemal wszystkiego, także trybów jazdy. Możemy wybrać Eco, Normal Sport i Individual. W tym ostatnim wariancie ustawić można tryb pracy układu kierowniczego, silnika, aktywnego tempomatu i klimatyzacji. Fotele przednie nieco bardziej niż standardowe trzymają na boki. Są bardzo wygodne, nawet na długich trasach.

 

 

 

 

Dla miłośników dobrego brzmienia w aucie mamy system 6 głośników z subwooferem, który doskonale daje radę. Głos jest ponadprzeciętny w stosunku do standardowego. Podobać się też może białe lub czerwone oświetlenie wnętrza umieszczone w drzwiach.

 

 

 

Nowy silnik 1,5 TFSI o mocy 150 KM jest oszczędny, cichy, dobrze przyspiesza. Elastyczny w całym zakresie obrotów. To nowa konstrukcja koncernu.

 

 

 

 

 

Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne. Samochód daje frajdę z jazdy. Jest dość sztywno zawieszony. Bardzo dobrze przyspiesza. Doskonale trzyma się na zakrętach oraz dobrze hamuje. W korkach łatwo się nim poruszać ze względu na skrzynię DSG. 355 litrów bagażnika daje odpowiednią pojemność do załadunku na dłuższe trasy.

 

 

 

 

Doskonałe auto do wielkiej turystyki. SEAT IBIZA FR to bardzo fajne usportowione auto, które jak najbardziej nadaje się na długie wyprawy lub też to zabawy, by dostarczyć frajdy z jazdy. Także w mieście żadnych kompleksów.

 

 

Tekst i zdjęcia;  Robert i Mirosław Wdzięczkowscy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Designed by vonfio.de