Home Skoda SKODA OCTAVIA 1,4 TSI
SKODA OCTAVIA 1,4 TSI Email
Wpisany przez Robert WDZIĘCZKOWSKI   
niedziela, 18 grudnia 2016 08:33

 

OCTAVIA – ZAWSZE NA CZASIE

Jest tak popularna, iż nie trzeba jej przedstawiać. Obszerna, dobrze wyposażona, tania, królowa aut flotowych. SKODA OCTAVIA – wszystko w temacie! A obecnie jest jeszcze bardziej atrakcyjna, ładna i oszczędna.

 

ZNAJDŹ NAS TEŻ NA FACEBOOK oraz YOUTUBE

 

ZOBACZ FILM   -   SKODA OCTAVIA 1,4 TSI  -  TEST

 

Ten samochód to kwintesencja poprawności. W aucie uznanym za pospolity linia nadwozia jest jakby ponadczasowa, a materiały we wnętrzu uważam za lepsze od przeciętnych.

 


Obecny model zaprezentowano w grudniu 2012 roku. Octavia po raz kolejny podbiła serca klientów. Zaoferowano konstrukcję szerszą o 4 cm, lżejszą i jeszcze bardziej elegancko wyglądającą. Na pierwszy rzut oka z daleka jest podobna do flagowej limuzyny SUPERB. Ilość wersji i rodzajów wyposażenia jest u Octavii bardzo duża.

 

 


Obecnie – przyznać należy, iż auto nie jest nudne – po pierwszym spojrzeniu uwagę zwracają duże aluminiowe koła. Z boku widać klasyczną limuzynę, bez fajerwerków. Tył to duże zespolone lampy, powiększone i zachodzące na boki, oraz zmieniony wygląd tylnej klapy. Nadwozie jest typu liftback, przez dużą klapę tylną doskonały jest dostęp do załadunku bagaży. A bagażnik jest o imponującej pojemności 590 litrów, a po złożeniu kanapy 1580 litrów. Bagażnik jest jak najbardziej ustawny, z obszernymi wnękami po bokach.  Z przodu zmieniona maska i grill, jakby bardziej eleganckie.

 

 

 


Wnętrze to klasyczna elegancja Skody. Nie ma żadnych fajerwerków. Wygodne fotele, nieźle trzymające na boki. Duża kierownica z pełnym sterowaniem radiem, tempomatem i komputerem. Dwa podłokietniki ze schowkami. Duży schowek przed pasażerem i pełne elektryczne sterowanie podnoszeniem i opuszczaniem szyb. Mamy też parę ozdobnych detali. Chromowane obramówki na kierownicy i wokół nawiewów. Udanie połączono też kolorystykę. Czerń z jasnymi odcieniami. Auto jest bardzo obszerne. Z przodu kierowca i pasażer maja bardzo dużo miejsca. Nie gorzej jest też na kanapie tylnej. Trzy osoby zmieszczą się na nawet długich trasach. Mają wygodnie i dużo miejsca na nogi. Kieszenie boczne na napoje i drobiazgi wykończono przyjemnym miękkim materiałem, przez co drobiazgi nie przemieszczają się i nie hałasują.

 

 

 


W wyposażeniu mamy dwustrefową klimatyzację, nawigację i kamerę cofania oraz klimatyzowany schowek z centrum multimedialnym. Całość jest jakby dopasowana do każdego kierowcy.

 


 

 


Silnik, stosunkowo niewielki to konstrukcja udana. Benzynowy 1,4 TSI. Moc 150 KM. Maksymalny moment obrotowy to przyzwoite 250 Nm przy 1500 – 350 obr/min. Jak w dieslu! Sprawnie rozpędza auto o masie 1180 kg. Połączony jest ze sprawnie działającą 6-biegową skrzynią mechaniczną. Auto jest ekonomiczne. W mieście zużycie paliwa na poziome 7,5 litra, ale poza miastem przy spokojnej jeździe może to być niecałe 4 litry do 5. Niemal jak diesel!

 

 


Auto jest generalnie poprawne, jak to w koncernie VOLKSWAGEN. Nie oczekujmy żadnych modnych rozwiązań, raczej ponadczasowość. I tak właśnie jest. Choć to nie jest z pewnością budżetowe auto flotowe, raczej dobra, elegancka limuzyna klasy średniej.

 



Uwagę też zwraca doskonała jakość prowadzenia. Na zakrętach auto prowadzi się niemal neutralnie, na prostej jak po sznurku, nie ma żadnych nieprzewidywalnych zdarzeń.

 



Bardzo dobrze znane i bardzo dobrze postrzegane na rynku auto. Poprawne w każdym calu. Ale też coś więcej. SKODA OCTAVIA 1,4 TSI to doskonałe auto dla dużej rodziny. Bardzo pojemne i dobrze wyposażone.

 

Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzięczkowski

 
Designed by vonfio.de