SKODA OCTAVIA RS |
![]() |
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski |
niedziela, 11 grudnia 2011 11:52 |
Prędkie, sportowe.... ... kombi! Ale się porobiło, od jakiegoś czasu odnajdujemy sportowe walory w autach z silnikami wysokoprężnymi, takie wygrywają najważniejsze rajdy i wyścigi, a teraz sportowe są nawet kombi. Skoda Octavia RS z silnikiem diesla właśnie taka jest. Prędka, sportowa i doskonale wyglądająca zarówno we wnętrzu, jak i na zewnątrz. A na tych aluminiowych 18 calowych felgach już jej pożądamy.
Miło jest wsiąść w auto znane od lat i bardzo popularne jako maszyna flotowa, ale w wersji specjalnej. Są uchwyty na kubki z przodu w ilości wystarczającej, lecz tylko jeden z tyłu. Wnętrze w czerni i eleganckiej domieszce szarości. Uwagę przykuwają emblematy RS na fotelach i kierownicy. Octavia ma dużą ilość schowków i półek. Doskonale leżąca w dłoniach gruba kierownica obszyta skórą. Klasyczny podłokietnik regulowany przydaje się kierowcy w długich podróżach. Deska rozdzielcza rozbudowana, dość masywna z czytelnymi wskaźnikami. Na środku deski duży ekran nawigacji i wyświetleń wielu funkcji radia i komputera pokładowego. Fotele bardzo dobrze trzymają na boki, są twardo wygodne dla tych co lubią wrażenia jazdy sportowej, a jednocześnie w sam raz do długiej wyprawy. A co nas przekonuje najbardziej, a rzadko jest spotykane w tej klasie aut, to podgrzewanie foteli z przodu jak i z tyłu. Krótko mówiąc jest porządek we wnętrzu.
Silnik dwulitrowy doskonale elastyczny, ciągnie już od 1700 obr/min. To pozwala na rzadkie redukcje biegów przy wyprzedzaniu. Przy tym przy spokojnej jeździe bardzo mało pali. Z tą skrzynią biegów o krótkim skoku lewarka współgra wyśmienicie.
Wygląd zewnętrzny poza 18 calowymi felgami doskonale uzupełniają pomalowane na czerwono zaciski hamulcowe. Wow, ale to wygląda z białym nadwoziem, które po liftingu jeszcze nabrało dodatkowej elegancji. Linia nadwozia sprawia wrażenie, że to auto jest mocne, prezentuje sobą siłę i muskulaturę. To nie jest błyszczący olejkiem kulturysta, lecz prawdziwy mityczny Herkules. Co dla nas bardzo ważne ma bardzo duży bagażnik, czyli może praktycznie pokazać swą siłę długodystansowca, w czasie wyprawy. Właśnie w takiej wyprawie na 2000 km sprawdził się wyśmienicie.
Dane Techniczne:
Silnik 2,0 16 zaworowy wysokoprężny Moc 170 KM Moment obrotowy Skrzynia biegów 6-biegowa mechaniczna Masa pojazdu 1410 kg Opony 225/45 R18
Generalnie to auto stworzone do długich podróży, wypraw i turystyki samochodowej. Auto turystyka polubiła je w teście długodystansowym, gdzie sprawdziła doskonałą jakość wykonania. Tu nic nie skrzypi i nie trzeszczy w środku. Turystyka motoryzacyjna to jego świat. Skoda Octavia RS to doskonały kompan na długie dystanse do wypraw i podróży.
Tekst i zdjęcia; Adam Władysław Jankowski, Bartosz Idzikowski i Mirosław Wdzięczkowski
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ; SKODA OCTAVIA RS W CZESKIEJ PRADZE SKODA OCTAVIA NA XVII PRAZSKY RALLYSPRINT
|