Home Sport popularny XVIII RALLY WYSZKÓW 2015
XVIII RALLY WYSZKÓW 2015 Email
Wpisany przez Grzegorz Traczewski   
niedziela, 04 października 2015 15:52

 

 

XVIII RALLY WYSZKÓW - ZNÓW EMOCJONUJĄCO!

 

Ten rajd właśnie stał się pełnoletni. Jak przystało na dorosłą imprezę zaprezentowano uczestnikom i licznej publiczności zarówno dobrze znane już miejsca prób, jak i nowe, które w pełni oddawały klimat tej znanej już dobrze w świecie rajdowym amatorskiej imprezy, na której można zdobywać punkty do rajdowej licencji.

 

ZOBACZ FILM  -  XVIII RALLY WYSZKÓW

 

AUTOMOBILKLUB  CENTRUM organizuje wiele różnorodnych, ciekawych imprez. Ta jest jedną z najstarszych i ma wyjątkowe miejsce w kalendarzu. Dzięki współpracy i znacznej pomocy władz Miasta Wyszków rajd ten na stałe wpisał się w kalendarz imprez organizowanych w mieście i powiecie. Dodatkowego znaczenia nabiera dzięki zainteresowaniu mediów. Auto-turystyka.pl i Auto Plus Radio także objęły ją swym patronatem.

 

 

 

Wypracowana dwudniowa formuła rajdu sprawdza się. Kilka szybkich i trudnych nawigacyjnie prób, w okolicach Wyszkowa, Rząśnika, Długosiodła oraz widowiskowa „Superpróba” o Puchar Burmistrza Wyszkowa, oraz Grand Prix o Puchar Prezesa AK Centrum. Rozgrywana jest w centralnym punkcie miasta i jak co roku gromadzi rzesze kibiców.

 

 

 

Tym razem relację z rajdu nasze połączone redakcje poprowadziły z samego środka imprezy. Z samochodu jadącego z numerem 0 – auta, które z ramienia organizatora sprawdzało gotowość sędziów do pracy. A samochód spisywał się wręcz wyśmienicie.  SEAT IBIZA CUPRA z silnikiem benzynowym 1,4 turbo o mocy 180 KM i dwusprzęgłową skrzynią DSG oraz 17 calowymi kołami z dobrymi asfaltowymi oponami i niedużą masą 1184 kg, to auto, którym można się nieźle pobawić. A o zabawie na próbach możemy tylko mówić, bo „zerówka” nie rywalizuje w imprezie, a szkoda! SEAT na trudnych, krętych trasach spisywał się wybornie.

 

 

 

Ciekawa była Próba nr1, na terenie fabryki w Wyszkowie. Jeszcze fajniej było na szybkich slalomach w Rząśniku i Długosiodle. Pierwszy dzień zakończył się pod urzędem gminy w Wyszkowie. Ciasna bardzo techniczna próba wymagała bardzo dużo od kierowców i sprzętu. Można było zaliczyć krawężnik z fatalnymi skutkami dla opon i zawieszenia. Kilku zawodników jednak pokazało klasę. Mieli doskonałe czasy, a różnice były liczone w dziesiątych częściach sekundy. Oczywiście nie obyło się bez szkód. Jakieś urwane półosie, popsute felgi i opony. To się na rajdach zdarza. Żadnych poważniejszych awarii nie zanotowano.

 

 

 

 

DRUGI DZIEŃ

 

Rozpoczą się tradycyjnie dla rajdów organizowanych przez AK Centrum. Wszyscy uczestnicy i goście przejechali rundę po ulicach Wyszkowa. W samym centrum miasta zorganizowano start do superpróby przy trasie której zgromadziło się kilkaset osób. Nam przypadło w udziale sprawdzenie trasy, którą po naszym przejeździe delikatnie poprawiono, czyli w roli zerówki sprawdziliśmy się.

 

Była i wystawa takich niegdysiejszych aut.

 

Waldek Wiśniewski z Toyota Wiśniewski przyjechał takim 120 konnym małym potworkiem.

 

Rywalizacja na tej stosunkowo łatwej trasie trwała do przejazdu ostatniej załogi, gdyż drugą, trzecią i czwarta załogę dzieliły ułamki sekund. Drugi przejazd był rywalizacją o Puchar Prezesa AK Centrum. W tej rywalizacji mogliśmy wreszcie wystartować w roli zawodników. Cywilnym autem zmieściliśmy się w pierwszej dziesiątce, co uważamy – nie jest chyba najgorszym wynikiem. Wielu kierowców prezentowało bardzo wysoki poziom, jechali jak po sznurku.

 

 

 

 

Tegoroczny Rally Wyszków zaliczany do kategorii KJS-ów był rajdem trudnym. Przede wszystkim trudnym nawigacyjnie, bo trasy prób były połączeniem klasycznych odcinków specjalnych ze skomplikowanymi slalomami. Samo odczytanie i właściwa interpretacja rysunków tras stanowiła nie lada problem nawet dla doświadczonych pilotów maqjących za sobą wiele przejechanych kilometrów w wyższych rajdowych ligach. Tak więc szacunek należy się tym, którzy świetnie sobie dali radę. Sądzimy, iż gdyby mieli lepszy sprzęt i sponsorów namieszali by nawet w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

 

 

Imprezę wygrała załoga nr 8 Mikołaj Mielcarz i Krzysztof Pilaszek w BMW 318is.

 

ZOBACZ PEŁNE WYNIKI XVIII RALLY WYSZKÓW

 

Gratulujemy władzom lokalnym ciekawej formuły imprezy i dużego zainteresowania ze strony publiczności oraz mediów, oraz zespołowi organizatorów z AK Centrum na czele z pomysłodawcą imprezy i jej od lat dobrym duchem Witkiem Prószyńskim.

 

Tekst, zdjęcia i film; Mirosław Wdzięczkowski i Grzegorz Traczewski

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;

XVI RALLY WYSZKÓW

AUTO-TURYSTYKA I SEATY W BIESZCZADACH

 

 

 

 

 

 

 
Designed by vonfio.de