VOLKSWAGEN ARTEON TDI 4X4 DSG |
Wpisany przez Robert WDZIĘCZKOWSKI |
środa, 06 grudnia 2017 09:46 |
LUDNOŚĆ PRAGNIE PIĘKNA I LUKSUSU
Prestiż! Od razu nasuwa się to krótkie stwierdzenie. VOLKSWAGEN ARTEON to jedno z najpiękniejszych aut świata. A do tego jak jeździ, jak jest dobrze, bogato wyposażony! Powiem jak kelner. Mm mniam – gorąco polecam!
OBEJRZYJ FILM - VW ARTEON 2,0 TDI 4X4 DSG - TEST I
POLUB NAS TEŻ NA FACEBOOK oraz YOUTUBE PRZECZYTAJ TEŻ; NAJNOWSZY VW POLO
Choć to z pewnością auto nie tylko dla kelnera, wręcz dla osób ceniących luksus i wyjątkowe własności jezdne, to pomarzyć o nim trzeba. Tak! Luksus nazywa się Arteon.
OBEJRZYJ FILM - VW ARTEON 2,0 TDI 4X4 DSG - TEST II
Jest dłuższy od PASSATA o 10 cm. Ma też większy rozstaw osi. Z zewnątrz wygląda jak coupe, choć ma cztery drzwi. Wyglądem nawiązuje do produkowanego do niedawna nieco mniejszego VOLKSWAGENA CC, jednak mama wrażenie, iż jest jeszcze bardziej atrakcyjny. W porównaniu z Passatem ma mocniej pochylone szyby i bardziej wyoblony dach i poprowadzony niżej. Nie powoduje to negatywnych odczuć zbyt małego miejsca przy wsiadaniu. Po zajęciu miejsca na przednich fotelach nawet bardzo wygodni pasażerowie mają dużo miejsca nad głowami. Z tyłu, gdzie linia dachu znacznie opada, jest nieco mniej miejsca nad głowami, ale za to bardzo dużo na nogi. Za to bardzo łatwo zapakować bagaże. Arteon to liftback. Ma ogromne drzwi bagażnika, który mieści aż 563 litry bagaży a po złożeniu tylnej dzielonej kanapy aż 1557 litrów. Po zajęciu miejsca z kierownicą uwagę zwracają masywne, szerokie słupki A i B. Wygląd wnętrza nawiązuje do samochodów sportowych. Jest elegancka deska rozdzielcza, nowoczesne multimedia, logiczne menu, świetnej jakości ekrany i pierwszorzędna ergonomia.
Elegancka, 4-ramienna kierownica jest podcięta z dołu. Na środku deski rozdzielczej duży, elegancki zegarek. Pod nim pokaźnych rozmiarów ekran nawigacji, komputera pokładowego i radia. Przed pasażerem duży klimatyzowany schowek. Na szerokim, eleganckim tunelu dominuje duża i ładna dźwignia automatycznej zmiany biegów – DSG. Pedały i podnóżek są z metalu połączonego z gumą. To takie nawiązanie do sportowych genów auta. Fotele doskonale wyprofilowane. Dobrze trzymają na boki. Mają wysuwane podtrzymanie pod uda. Boki drzwi to popis designu. Eleganckie wstawki aluminiowe tylko przydają szyku. Co się od razu daje spostrzec, to znakomite wyciszenie Arteona. Podczas stabilnej jazdy jak też podczas gwałtownych przyspieszeń do wnętrza nie przedostaje się hałas.
Ale co tam wnętrze – piękne wnętrze. Na zewnątrz jest również szykownie. Długa przednia maska i łagodnie opadająca linia dachu. Opadająca aż do bagażnika. Na jego końcu jest mały czarny spoiler. Duża elegancka atrapa chłodnicy mocno wchodzi w zderzak i płynnie komponuje się ze światłami. Zderzak kojarzy się z walorami wyczynowymi. Maska przednia zachodzi mocno na błotniki jak w autach wyczynowych.
Z boku nadwozia mamy obłe kształty wraz z mocnymi, ostrymi przetłoczeniami. Na dole drzwi duża listwa nadprogowa - elegancka z plastiku, z wstawkami aluminiowymi. Z boku wyraźnie widać silne pochylenie szyb, przedniej i tylnej, a także duże wnęki kół. Mieszczą 20 calowe koła aluminiowe, malowane na czarno. Tylne zespolone lampy są dzielone. Częściowo na tylnej klapie i częściowo mocno zachodzą na błotniki. Tylny zderzak ma elegancką listwę aluminiową i z takimi samymi obwódkami otwory na końcówki wydechu.
Generalnie VW Arteon to niezwykle atrakcyjne auto już na pierwszy rzut oka. Potem wrażenia się jeszcze wzmacniają. A po zajęciu miejsca we wnętrzu jest równie elegancko i dynamicznie.
Pośród bardzo bogatego wyposażenia pojazdu znajdziemy aktywny tempomat, który został rozbudowany o nowe funkcje. Nie tylko może płynni podążać za poprzedzającym autem, ale też jest połączony z nawigacją i rozpoznaje ograniczenia prędkości kamerą rozpoznającą znaki. Wobec tego będzie grzecznie jechał nie narażając nas na mandaty, a także zwalniał w górach przed serpentynami. Już krok do odebrania nam kierownicy.
Prowadzenie auta z napędem 4x4 jest wyśmienite. Napęd stały na cztery koła płynnie i automatycznie zmienia przekazywanie momentu obrotowego między przednimi i tylnymi kołami. Na zakrętach prowadzi się absolutnie neutralnie. Może więcej niż jest w stanie wytrzymać psychika niemal każdego kierowcy. Prędzej opony zaczną się ślizgać. Możemy wybrać też kilka poziomów pracy silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego i zawieszenia. W wersji eco i komfort jest luksusowo. W wersji sport zawieszenie jest sztywne, układ kierowniczy jakby pracował ciężej, a silnik reaguje żwawiej i jest głośniejszy.
Dane techniczne;
Silnik – biturbo diesel 2,0 Moc – 240 KM przy 4000 obr/min Max. moment obrotowy – 500 Nm przy 1750 – 2500 obr/min Napęd - 4x4 Skrzynia biegów – dwusprzęgłowa DSG 7-biegowa Dł/szer/wys – 4862/1871/1427 mm Rozstaw osi 2837 mm Poj. Bagażnika – 563/1557 litrów Masa własna – 1757 kg Przyspieszenie 0-100 km/h – 6,4 sek Prędkość maksymalna – 245 km/h Zużycie paliwa – średnie 5,8 litra, w mieście 6,9 – 7,6 litra
Przyjemność z jazdy jest wielka, auto prowadzi się nienagannie, wyśmienicie przyspiesza, aż wciska w fotel. Jest łatwy w prowadzeniu na nierównej drodze. Daje dużo frajdy i w czasie jazdy mamy wrażenie, iż jest mniejszy i lżejszy niż w rzeczywistości.
Bardzo atrakcyjny samochód o walorach limuzyny i coupe, z zębem sportowca. Wybornie wygląda, jest tak dobrze wyposażony, że należy zaliczyć go do klasy premium. Cóż, świat się kończy, samochód dla ludu i premium. Tego oczekują szerokie rzesz klientów. VOLKSWAGEN ARTEON to doskonałe auto do turystyki motoryzacyjnej, długich wypraw i podróży.
Tekst; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy Zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzięczkowski
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;
|