Home Volvo VOLVO XC 60 T6 R-DESIGN
VOLVO XC 60 T6 R-DESIGN Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
piątek, 31 października 2014 11:35

 

Niby Szwedzi tylko ECO!


- VOLVO XC 60 T6 R-DESIGN TEMU PRZECZY.

 

Marka Volvo przez wiele lat wizerunek budowała mając za priorytet czyste formy, bezpieczeństwo i ekologię. Mogło by wydawać się, iż w tym ułożonym świecie brak miejsca na adrenalinę, przygodę i podniecenie. Nic bardziej mylnego. „Taksówki” kombi z logo firmy wygrywały w pierwszej połowie lat 90-tych wyścigi samochodów turystycznych, a linia T jest tym czym RS u Forda, czy Audi, lub GTI u VW. Zabawa i brak kompleksów na drodze, to jest to, co lwy lubią najbardziej....

 

ZOBACZ TAKŻE;     VOLVO XC 60 T6  -  FILM

 

..Rzędowy 6-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 3,0 litra, o zwartej budowie, już po uruchomieniu daje swym wokalem znać, iż to jednostka nieprzeciętna. Pomruk mówi nam o miłych dobrego początkach. Dalej jest jeszcze lepiej. 305 KM i 440 Nm przy 2100 obr/min daje przyspieszenie na poziomie 6,9 sekundy do setki i 220 km/h prędkość maksymalną. Nie występuje tu zjawisko turbodziury, gdyż zastosowano turbinę z dwoma kanałami wlotowymi. 6-biegowa przekładnia automatyczna Geartronic doskonale współgra z motorem, wprowadzenie jej w tryb sport jeszcze wyostrza reakcje. Natomiast praca łopatkami przy kierownicy, coraz modniejszymi jest czymś co wzbudza duży uśmiech na twarzy prowadzącego. Działa naprawdę doskonale i daje wiele frajdy z jazdy.


ZOBACZ TAKŻE;   VOLVO XC60 T6 W ŁOWICKIEM

 

 

To wszystko połączone jest z napędem na cztery koła z finkcją Instant Traction. To daje moc doznań w każdych warunkach pogodowych i drogowych. Napęd na wszystkie koła daje poczucie bezpieczeństwa na śliskiej nawierzchni, niedostępne dla aut z napędem na dwa koła.A należy podkreślić, iż XC 60 jest mniejsze i zarazem lżejsze od wielkiego przeboju rynkowego VOLVO XC 90  -  ZOBACZ TEST.

 


 

ZOBACZ RÓWNIEŻ;   VOLVO U STYKU TRZECH GRANIC


 

 


Auto jest niepozorne, to jakby wilk w owczej skórze. Przy powolnej jeździe po drogach osiedlowych jest niemal bazszelestny, niczego nie daje po sobie poznać. Gdy jednak się rozgrzeje i przyciśniemy mocniej to poza wielką dawką przyjemności zaczyna nas boleć kieszeń. Zużycie paliwa musi podskoczyć do 14 – 15 litrów na setkę. Podczas, gdy jedziemy spokojnie stabilnie i bez szaleństwa możemy uzyskać około 6 litrów. Taka jest potęga nowoczesnych doładowanych jednostek napędowych. Gdy wykorzystujemy tylko niewielką część mocy, mogą zadowolić się skromnym apetytem. Gdy priorytetem jest sport, to sport samochodowy musi kosztować.

 

Do sportowych osiągów dochodzi 5 lat gwarancji.

 

 

Zawieszenie Volvo zostało utwardzone i nieco obniżone. Jedna wciąż ten duży SUV jest autem komfortowym i doskonale nadającym się do wypraw oraz długich podróży. Wszystkie nierówności tłumione są jak to u Volvo – znakomicie i płynnie. Za to jazda z prędkościami autostradowymi jest wręcz nudna, auto jest do bólu przewidywalne i przez to bezpieczne. W żadnym wypadku nie chce zmienić nagle pasa, czy wyskoczyć w górę na nierówności. Nuuuda!

 

 

Wnętrze to klasyczne dla marki rozwiązania. Luksusowo i praktycznie. Uwagę przyciąga 4-ramienna kierownica z pakietu R-DESIGN i środkowy panel za którym jest intymna półka na drobiazgi niewidoczna z zewnątrz pojazdu. Duże, podwójne okno dachowe dopełnia całości.

 

 

Silnik umieszczono oczywiście poprzecznie, a jest jeszcze dużo miejsca opd maską.

 

 

Cóż, pewność pokonywania wzniesień dzięki mocnemu silnikowi jest wielka. Po prostu nuda! Pewność pokonywania krętych, śliskich fragmentów dróg jest niemal niedościgniona. Także nuda! Wybieranie nierówności na drodze przez ogromne 20 calowe koła, również na najwyższym poziomie. Nuuuda! Czyli kompan do wypraw i podróży.

 

 

 

Jeśli chcecie się aktywnie ponudzić z przypływem adrenaliny to wsiądźcie w wilka w owczej skórze. Z pozoru nudny, zimny Szwed, przy bliższym poznaniu mruczek niespieszny. Dopiero przy wspólnej zabawie rozkręca się na całego i bawi z fantazją ułańską i zapewnia moc frajdy. A po zabawie odwiezie dzieci do szkoły. Dobrze, że nie ma alkomatu montowanego w innych modelach marki, bo może mu jeszcze szumieć nieco w głowie. Taki jest właśnie niepoprawny VOLVO XC 60 T6. A w dodatku ten pakiet R-DESIGN. Tak więc ruszajmy do zabawy!

 

Tekst i zdjęcia; Małgorzata i Mirosław Wdzięczkowscy

 

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

VOLVO ZDOBYWA DZIKI ZACHÓD

 

VOLVO OLYMPIC CUP

 

JAK TO W SZWECJI SAMOCHODY ROZBIJAJĄ

 

 

 
Designed by vonfio.de