Dacia Duster ICE w Trophee Andros |
![]() |
![]() |
![]() |
wtorek, 07 grudnia 2010 12:19 |
Już drugi rok z rzędu samochód wyścigowy Dacia Duster Ice z Alainem Prostem za kierownicą zaprezentuje się na zaśnieżonych torach mistrzostw Trophee Andros Alain Prost i Dacia kontynuują w ten sposób współpracę z pierwszego obiecującego sezonu, zwieńczonego trzema zwycięstwami i drugim miejscem w klasyfikacji generalnej.
W tym sezonie do Dacii Duster Ice wprowadzono szereg zmian technicznych: silnik pracujący w bardziej różnorodnych warunkach, nowe amortyzatory i udoskonalony system 4WS (czterech kół skrętnych). Dzięki tym zmianom na pierwszych jazdach testowych przed rozpoczęciem sezonu Dacia Duster Ice wykazała osiągi lepsze niż w ubiegłym roku.
Praca nad Dusterem Ice przyniosła efekty i mamy pewność, że jesteśmy w pełni przygotowani do rozpoczynającego się sezonu. Ale konkurencja jest jeszcze silniejsza niż w ubiegłym roku, więc aby powalczyć o tytuł w mistrzostwach, trzeba będzie połączyć dobre osiągi ze stałym wysokim poziomem wyników. Moim celem jest zwycięstwo
Trophee Andros to zawody o charakterze nietypowym w sportach samochodowych: obowiązują w nich ścisłe przepisy ograniczające możliwości stosowania skomplikowanych i kosztownych rozwiązań technologicznych. Liczy się przede wszystkim niezawodność samochodów i umiejętności kierowców. Dacia jest marką, która lubi burzyć utarte schematy poprzez oferowanie nowych rozwiązań motoryzacyjnych, takich jak wytrzymały, niezawodny samochód dostępny cenowo dla wszystkich.
Duster, terenowy model Dacii obecny w salonach w Europie od wiosny 2010 roku, odniósł duży sukces we wszystkich krajach, w których jest sprzedawany — wg szacunków na koniec września 2010 roku sprzedano już ponad 30 tys. samochodów. W październiku Dacia Duster znalazła się na trzecim miejscu w segmencie samochodów terenowych we Francji.
DACIA NA MISTRZOSTWACH TROPHEE ANDROS Dacia będzie podbijać lodowe tory mistrzostw Trophee Andros już drugi rok z rzędu. Tory Trophee Andros wystawiają na ciężką próbę niezawodność samochodów. Dacia będzie mogła podczas tych wyścigów po raz kolejny udowodnić, że w jej geny wpisana jest wytrzymałość. Przepisy dotyczące uczestnictwa w zawodach ograniczają stosowanie zbyt skomplikowanych i kosztownych rozwiązań technologicznych. Regulamin ściśle określa np. wymiary nadwozia, parametry skrzyni biegów i opon. Konieczne jest więc poszukiwanie prostych i pomysłowych rozwiązań, zgodnych z profilem marki Dacia i pozwalających odróżnić się od konkurencji.
Mistrzostwa Trophee Andros są uznawane za jedną z najtrudniejszych dyscyplin w sportach samochodowych. Prowadzenie samochodu na torach lodowych, których stan ulega szybkim zmianom
DACIA DUSTER ICE PRZYGOTOWANA PRZEZ RENAULT SPORT TECHNOLOGIES Samochody uczestniczące w Trophee Andros są projektowane specjalnie pod kątem tych zawodów. Pod karoserią z włókna szklanego Dacia Duster Ice kryje podwozie o konstrukcji rurowej z silnikiem V6 3 l 24V o mocy 350 KM, wyprodukowanym przez Alians Renault-Nissan. Silnik został specjalnie opracowany tak, aby uzyskiwać maksymalne osiągi, pomimo tego, że zawody rozgrywają się na znacznej wysokości nad poziomem morza. Pomiary na stanowisku do badań dynamicznych pokazują, że Na nowy sezon przygotowano nowe amortyzatory, wykorzystując wyposażenie badawcze Renault Sport Technologies, używane także przy konstruowaniu samochodów serii R.S.
Samochód wyścigowy Dacia Duster Ice jest wyposażony w dyferencjały z ograniczonym poślizgiem, niezbędne do jazdy w ekstremalnych warunkach. Rozwiązanie to, w które są wyposażone również inne modele wyścigowe i seryjne projektowane przez Renault Sport Technologies, umożliwia zachowanie panowania nad pojazdem, niezależnie od warunków przyczepności, stylu jazdy lub rodzaju zakrętu. Dacia Duster Ice jest również wyposażona w system czterech kół skrętnych, dzięki czemu można
TROPHEE ANDROS Mistrzostwa Trophee Andros utworzono w 1990 roku. Te zawody na lodzie łączą rywalizację w zakresie szybkości z malowniczym widowiskiem. Zgodnie z regulaminem technicznym poszycie samochodu wyścigowego musi być zgodne z wyposażeniem samochodu już będącego w sprzedaży lub który ma być niebawem wprowadzony na rynek. Parametry większości elementów samochodu wyczynowego określa regulamin: podwozie o konstrukcji rurowej, napęd na 4 koła z systemem 4WS, silnik V6 3 l o mocy około 340 KM, 6-przełożeniowa skrzynia biegów i opony Continental Ice Racing Contact 3.
Zawody: Zawody Trophee Andros polegają na dwudniowych wyścigach. Pierwszego dnia odbywają się jazdy próbne z pomiarem czasu (bez punktów), a następnie dwie serie jazd kwalifikacyjnych. Samochody (cztery samochody na wyścig) wykonują 4 okrążenia z mierzonym czasem okrążeń. O zwycięzcy tej serii okrążeń decyduje łączny czas wszystkich czterech okrążeń. W klasyfikacji uwzględnia się jedynie lepszą z tych serii. Wyniki uzyskane podczas tych serii okrążeń decydują o miejscu w klasyfikacji, które daje
Kalendarz 2010–2011: Wyścigi w Val Thorens 4-5 grudnia 2010 roku Wyścigi w Andorze 10-11 grudnia 2010 roku Wyścigi w L’Alpe d’Huez 17-18 grudnia 2010 roku Wyścigi w Isola 2000 7-8 stycznia 2011 roku Wyścig Lans en Vercors 14-15 stycznia 2011 roku Wyścigi w Saint Dié des Vosges 23 stycznia 2011 roku Finał w Clermont/Superbesse 29 stycznia 2011 roku Superfinał na Stade de France 5 marca 2011 roku
Opracowanie: Maciej Szanter na podstawie materiałów prasowych Renault
|