Home Wyścigi/Race AUDI W WYŚCIGACH DŁUGODYSTANSOWYCH
AUDI W WYŚCIGACH DŁUGODYSTANSOWYCH Email
Wpisany przez Administrator   
środa, 06 czerwca 2012 06:09

 

 

WKRÓTCE 80 EDYCJA 24 HEURES DU MANS

 

Audi rozpoczyna maraton wyścigów 24-godzinnych

 

Wkrótce, już w następny weekend od 15 do 17 czerwca 80 wyścig 24 Godziny Le Mans. Tam Audi jest niewątpliwym faworytem,

tym bardziej, iż wystawia prototypowe auto z hybrydowym napędem na cztery koła. Lecz Audi w ciągi kilkunasu tygodni

startuje w kilku wyścigach długodystansowych.

 

ZOBACZ TAKŻE 24 h LE MANS 2011 - RELACJA

 

 

 

Trzy dwudziestoczterogodzinne maratony w ciągu dziesięciu tygodni

Pięć ekip w dwudziestoczterogodzinnym wyścigu na torze Nürburgring

Nowe Audi R8 LMS ultra staje w szranki w silnie obsadzonej klasie GT3


ZOBACZ TAKŻE;     AUDI RB GT SPORTOWYM AUTEM ROKU 2011

Audi, wystawiając samochody swojej produkcji, weźmie w tym roku udział w trzech dwudziestoczterogodzinnych maratonach, rozgrywających się w ciągu dziesięciu tygodni. Na torach Nürburgring i w Spa, wystawi do walki sportowy model GT3 R8 LMS ultra, a w Le Mans - sportowy model LMP R18. Początkiem tego maratonu jest wyścig rozgrywany już po raz czterdziesty w Eifel, w dniach 19-20 maja.
Podczas niego, siedem aut Audi R8 LMS ultra stanie w szranki z silną konkurencją.

Do startu w dwudziestoczterogodzinnym wyścigu na torze Nürburgring Audi wystawi nową doskonale zgraną formację. Po raz pierwszy Audi Sport Team Phoenix, jako jedyny zespół fabryczny reprezentujący markę z czterema pierścieniami, wystawi dwa Audi R8 LMS ultra. Ponadto na starcie pojawią się cztery inne zespoły wspierane przez Audi Sport customer racing. Wszystkie stawiają na najnowszą generację auta sportowego GT3, będącego unowocześnioną wersją modelu R8 LMS ultra, przystosowaną do sezonu 2012. Dzięki temu każdy zespół, Mamerow Racing, Raeder Motorsport, Speedhunters Team WRT czy Audi race experience, ma szanse na świetne wyniki.

Swoje możliwości w całodobowych wyścigach, Audi R8 pokazało na torze Nürburgring już trzykrotnie. Podczas debiutu w 2009 r. i w dwóch następnych latach, auto
z umieszczonym po środku silnikiem V10, było przygotowywane by zwyciężać w klasie GT3. Mimo to, zwycięstwa w klasyfikacjach generalnych w tych latach odnosiły bardziej skomplikowane i wydajne modele GT2. Obecnie klasa SP 9 pojazdów GT3, reprezentowana przez co najmniej 30 aut znanych marek, uchodzi za najlepszą kategorię.

Do nowinek sezonu 2012 zalicza się rozgrywaną w piątki jazdę indywidualną na czas, kwalifikującą 40 najlepszych uczestników. Gwarantuje to znacznie równiejsze szanse niż dotychczas. Drugą pozytywną zmianę, dotyczącą również rozgrywanego w dniach 28-29 lipca wyścigu 24 h w Spa, stanowi fakt, że organizatorzy obu imprez po raz pierwszy wspólnie wręczą puchary zespołom, które zdobędą najlepsze wyniki łącznie podczas startów w Eifel i w Ardenach.

ZDJĘCIA i OPRAC; Mirosław Wdzięczkowski

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

WALTER ROHL PONOWNIE NA PIKES PEAK

AUDI A7 W CHILE

 

 
Designed by vonfio.de