PEUGEOT 308 HDI |
Wpisany przez Małgorzata Wdzięczkowska |
piątek, 17 stycznia 2014 14:19 |
BARDZO WAŻNE AUTO
Jest nowatorski w każdym calu, nawet w nazwie. PEUGEOT nigdy jeszcze nie nadał tej samej nazwy nowemu modelowi. Do tego nowa, modułowa EMP-2. Model 308 to pierwsza zbudowana na niej konstrukcja. Jej jakoś najlepiej sprawdzi można podczas drogowego testu.
PRZECZYTAJ TEŻ; PEUGEOT 308 NA WARMII
ZOBACZ RÓWNIEŻ; PEUGEOT 308 - PREMIERA Pod względem rozplanowania wnętrza i przestrzeni bagażowej 308 wypada bardzo dobrze. Przedział pasażerski jest aż nadto przestronny, można poczuć się w nim bardzo dobrze. Od poprzednika nowa 308 jest krótsza o 2 cm... i to dobra tendencja. Za to bagażnik większy aż o 50 litrów – 398/1206 l... a to również dobra tendencja. Platforma sama w sobie jest o 70 kg lżejsza od poprzednika. To obniżenie masy sprzyja polepszeniu osiągów i zmniejszeniu zużycia paliwa. Całkowicie auto odchudzono aż o 140 kg. 12 kg uzyskano na karoserii, a 58 kg na podzespołach.
Nowy Peugeot 308 jest też niższy o 4 cm i ma bardzo dobry współczynnik oporu powietrza CX 0,28-029. To także sprzyja oszczędności paliwa.
ZOBACZ TAKŻE; NOWY PEUGEOT 308 SW
Zawieszenie samochodu zdecydowanie nastawione jest na luksus. Nawet po nierównych i połatanych drogach jeździ się przyjemnie. To nie oznacza, iż auto jest miękkie. Jest przyjemnie twardo. Prowadzenie auta jest pewne. Zakręty to jego mocna strona. Jest pewny i prędki, nie mamy złudzenia, że gdzieś w sposób niekontrolowany, zechce nam uciec. Przy tym zużycie paliwa to mistrzostwo! Pod maską mamy motor 1,6 HDI 115 KM współpracujący z 6-biegową skrzynią manualną. Spalanie w mieście poniżej 6 litrów. Poza miastem 4,2 – 4,8 litra przy normalnej spokojnej jeździe. Przy nieco szybszej jeździe możemy oczekiwać zużycia na poziomie około 5 litrów.
Wielkim atutem nowego modelu 308 jest jego jakość wykonania. Do wykończenia wnętrza wykorzystano materiały wysokiej jakości. Model 308 jest kolejnym z i-cockpit, czyli rozwiązanie z zestawem wskaźników na desce rozdzielczej umieszczonym wysoko. Wprost przed oczami kierowcy. Do tego jeszcze sportowa kierownica, mała o średnicy 30 cm. Taki układ sprawdza się w praktyce doskonale. Nie mamy wrażenia sterowania gokartem.
Peugeot 308 ma duże panoramiczne okno dachowe.
W kwestii wyposażenia nie możemy niczego zarzucić nowemu pojazdowi. Jest wyposażony bogato, łącznie z podgrzewanymi lusterkami zewnętrznymi, tempomatem, multimedialnym ekranem dotykowym o przekątnej 9,7 cala i dwustrefową klimatyzacją.
PEUGEOT 308 to pojazd rodzinny, łączący w sobie cechy auta rodzinnego, miejskiego i kombi. Robi bardzo dobre wrażenie i jest mocnym konkurentem pośród innych kompaktów, nadaje się na wyprawy i podróże, do turystyki motoryzacyjnej. Wróżymy mu status lidera sprzedaży flotowej!
Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ; |