FIAT FULLBACK 2,4D 4WD |
![]() |
Wpisany przez Robert WDZIĘCZKOWSKI |
piątek, 14 kwietnia 2017 05:48 |
PROFESJONALNY PICK-UP
Po raz pierwszy w swej historii FIAT prezentuje auto terenowe w wersji pick-up. Model Fullback 2,4D doskonale wygląda, bardzo sprawnie jeździ i jest dobrze wyposażony. Daje dużo frajdy z jazdy. Konkurencja wcale nie jest lepsza. ODSZUKAJ NAS TEŻ NA FACEBOOK oraz YOUTUBE ZOBACZ TEŻ; FIAT DUCATO W MIEŚCIE WŁÓKIENNIKÓW
OBEJRZYJ FILM; FIAT FULLBACK - TEST I
Koncern z Turynu chciał – co zrozumiałe zaistnieć na rynku średniej wielkości Pick-upów. Mógł zaprojektować i wytworzyć własne auto. W dobie globalnych oszczędności i rządów księgowych lepiej jednak skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań. Skorzystano z pewnymi zmianami z MITSUBISHI L200 – zobacz test. Po zobaczeniu go okazuje się, iż odpowiedź na pytanie – czy warto wybrać produkt z Italii, czy japoński wzorzec? – jest bardzo trudna. Należy to sprawdzić empirycznie, w walce na trasie bądź w terenie.
PRZECZYTAJ TEŻ; FIAT 124 SPIDER - POWRÓT LEGENDY
OBEJRZYJ FILM; FIAT FULLBACK 4WD - TEST II
Można go kupić z kabiną pojedynczą lub podwójną. Rozstaw osi w obu wersjach to równe 3 metry. Długość to 528 cm, a szerokość 147 cm. Możliwości ładunkowe to aż jedna tona.
Doskonały, bojowy wygląd, długa maska i duży rozstaw osi. Siedem poduszek powietrznych, dwustrefowa klimatyzacja, kamera cofania, czujniki parkowania, asystent toru jazdy, skórzana tapicerka i nawigacja. Dobre wyciszenie wnętrza, i sprawne zawieszenie. Takie bogate wyposażenie jeszcze niedawno było domeną aut osobowych czy SUV-ów. Teraz dostępne jest dla aut terenowych. Te jeszcze niedawno traktowane były jako woły robocze. OBEJRZYJ FILM; FIAT FULLBACK 4WD - TEST III
Silnik 4-cylindrowy turbodiesel, 16 zaworowy o mocy 181 KM przy 3500 obr/min i 430 Nm przy 2500 obr/min. Spełnia normy czystości spalin Euro 5+. Kąt natarcia 30, zejścia 22, a rampowy 24 stopnie. Typ napędu Super Select można wybrać jednym przyciskiem, na dwa koła, cztery, cztery z blokadą międzyosiowego mechanizmu różnicowego i cztery z blokadą i reduktorem. To daje niesamowita dzielność w terenie. Skrzynia biegów automatyczna 5-biegowa – ale po co tylko 5-biegowa?! Prześwit pojazdu 205 mm. Masa własna 1875 kg a ładowność 1035 kg. Powierzchnia skrzyni ładunkowej 2,234 m2. Przyspieszenie do 100 km/h 11,1 sek. Prędkość maksymalna 177 km/h, minimalna średnica zawracania 11,8 m.
W czasie jazdy po asfalcie zadziwiająco dobrze się spisywał. Nadwozie nie podpiera się lusterkami na zakrętach, prowadzi się pewnie. Sprawnie i prędko pokonuje zakręty. Po prostej na asfalcie i w koleinach tak samo.
Dzielność w terenie, jak u protoplasty L200, bardzo dobra. W całkiem wymagający teren wystarczy wjechać z napędem na cztery koła z blokadą centralnego dyferencjału. Idzie jak czołg. Gdy spotka nas błoto lub duże koleiny i strome podjazdy wystarczy załączyć reduktor jednym pokrętłem i już. W błocie jednak przydał by się jedno, terenowo-błotne opony i „czołg” tylko by śmigał.
Mimo, iż zawieszenie tylne oparte jest na resorach piórowych, dość łagodnie tłumi nierówności drogi. Resory piórowe sztywny tylny most to nadal jedno z najlepszych rozwiązań w terenie. Na asfalcie nigdy nie osiągnie precyzji prowadzenia SUV-a, czy osobowego, ale różnice w jakości prowadzenia drastycznie się zmieniają, co widać po tym Fiacie.
Fullback jest dobrym kompanem do ciężkiej pracy. Duża powierzchnia załadunku. Przykryta elegancką klapą, którą można zdjąć. Osiem punktów kotwiczenia bagaży, w tym podłogowe z regulacją. Poza ponad toną ładowności mamy też możliwość holowania przyczepy o masie 3100 kg. Przy dużym obciążeniu silnik tylko jest nieco głośny.
Mocną stroną auta jest też wygląd zewnętrzny, jakby odświeżony L200 z logo Fiata. Włosi wcale nie ukrywają, że tak jest. Z przodu jakby wygląd auta osobowego, bardzo elegancki. Drugi plus to duża ilość miejsca w środku zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie, za którą jest jeszcze schowek na lewarek i trójkąt ostrzegawczy. Zmieści się tam też jeszcze trochę drobiazgów. Deska rozdzielcza jak na auto użytkowe jest całkiem elegancka. Nie można też przyczepić do jakości i spasowania materiałów.
Auto ma wiele plusów i niejednego konkurenta może wyprzedzać pod względem wyposażenia, czy wyglądu. To mocny konkurent dla NISSANA NAWARA czy TOYOTY HILUX, bądź ISUZU D-MAX lub też FORD RANGER WILDTRACK.
PRZECZYTAJ TEŻ; MITSUBISHI L200 - TEST
Całkiem fajne auto, które bardzo pozytywnie zaskakuje. Dojrzałe. Takie mariaże w motoryzacji nie są rzadkością. Ten jest naprawdę udany. FIAT FULLBACK 2,4D dobrze wygląda i jeździ. Jest pojemne i ładowne, a zarazem nie wstyd go po pracy umyć i pojechać do opery czy filharmonii. Tak więc jedźmy! ZOBACZ FILM - FIAT FULLBACK VS SUZUKI VITARA
Tekst, zdjęcia i filmy; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;
AUTO-TURYSTYKA W JANOWCU I KAZIMIERZU
AUTO-TURYSTYKA W SSANGYONG PRZEZ POLSKĘ
WYPRAWA NAD BAŁTYK W MITSUBISHI L200
|