MAZDA 6 KOMBI |
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski |
niedziela, 18 września 2011 10:35 |
Mazda szóstka na szóstkę
Duże, pojemne kombi, zwraca uwagę zgrabną sylwetką i eleganckim wnętrzem. Czy samuraj to, czy ninja, spróbujemy odgadnąć. W każdym razie auto ma wyraźnie rodzinny charakter ze sportowym i dynamicznym zacięciem. Nowoczesna linia nadwozia i ciekawa stylizacja to nie wszystko. Mazda 6 posiada jeszcze jedno... prędki silnik diesla 2,2 185 KM z dużymi pokładami momentu obrotowego i doskonale zestopniowaną skrzynią biegów o krótkim skoku dźwigni zmiany biegów.
Łagodne linie nadwozia przeplatają się z łagodnymi kształtami. Dużo zadziorności wnosi klinowato zakończona atrapa, która integruje się optycznie z pokrywą silnika. Jak byśmy patrzyli na dziób samochodu sportowego. Przy tym agresywnie zaprojektowany zderzak, oraz mocno wyoblone błotniki tworzą spójną atrakcyjną całość. Światła szóstki zarówno z przodu, jak i z tyłu wyglądają, jakby zostały wycięte jednym szybkim uderzeniem samurajskiego miecza.
We wnętrzu...wygodnie
Przestrzeń bagażowa to aż 519 litrów, a bagażnik bez specjalnych zakamarków pozwala dobrze zaplanować rozmieszczenie bagażu. Do tego zastosowano mistrzowski patent, szkoda, iż nie spotykany często u konkurencji. Wraz z otwarciem klapy możemy od razu podnosić roletę, która ma specjalne mocowanie do klapy. Mała rzecz a cieszy!
Wnętrze dosyć ciemne, ale za to praktyczne. W aucie rodzinnym, szczególnie przy dzieciach nie dało by się utrzymać czystości jasno kremowej skóry, bądź veluru. Tworzywa sztuczne dobrej jakości, wykładziny wnętrza i siedzeń także. Na tylnych siedzeniach wystarczająco dużo miejsca, z przodu jeszcze więcej. Zajęcie wygodnej pozycji za kierownicą zajmuje krótką chwilę i od razu czujemy się jak u siebie. Obsługa instrumentów pokładowych nie nastręcza żadnych problemów. Radio wysokiej klasy także obsługiwane jest intuicyjnie.
Przyjemność z jazdy...
Niewątpliwa! Uruchamiamy silnik, brzmi nieźle. Ruszamy, jest cicho. Dobrze przyspiesza, niemal jak auto sportowe, w stosunku do dwulutrówki czuć wyższą pojemność, daje to więcej elastyczności. Nawet dłuższe podróże nie męczą. Na zakrętach jak na kombi spisuje się wybornie. Podwójne wahacze z przodu i zawieszenie wielowahaczowe z tyłu dają Maździe 6 Kombi wyśmienita trakcję i dobrze tłumią nierówności. To takie auto, dla którego podróże i turystyka samochodowa jest przeznaczeniem i które doskonale sobie radzi w każdych warunkach.
Dane techniczne; Silnik; 2,2 turbodiesel 16 zaworowy Moc 185 KM przy 3500 obr/min Moment obr. 400Nm przy 1600 obr/min Skrzynia biegów manualna 6-biegowa Napęd przedni Opony 225/45 R18 Bagażnik 519/1751 litrów Masa własna 1435 kg Przyspieszenie 8,5 sek do 100 km/h Prędkość maksymalna 216 km/h Zużycie paliwa 5,0 – 7,5 litra
Czy samuraj to, czy ninja? Hm, któż to wie! Dobrze zrobiony japończyk, w dodatku jak każda Mazda nie do zdarcia!
Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski
Zobacz także;
|