Home Mercedes MERCEDES A200 CDI
MERCEDES A200 CDI Email
Wpisany przez Małgorzata Wdzięczkowska   
sobota, 16 listopada 2013 08:58

 

NIEMAL JAK SPORTOWE AUTO

 

Wyróżnia się! Od razu się wyróżnia na pierwszy rzut oka. MERCEDES A 200 CDI, mimo, iż wielkością bliski Golfowi, Megane, czy Astrze - jest tak atrakcyjny, że przyciąga wzrok ludzi na ulicy, a w kolorze czerwonym wzbudza wręcz pożądanie. A do tego jak jeździ! Ho, ho!...

 

ZOBACZ TAKŻE;      MERCEDES A180 BENZYNOWY

 

Silnik 1,8 136 KM, a jakby miał ze dwa litry i 175 KM. Przyspiesza doskonale, wręcz agresywnie. Do tego niezwykle pewny na drodze, zarówno w koleinach, jak i na gładkim asfalcie, oraz nieco mniej równym.

 

 

ZOBACZ TEŻ; NAJNOWSZY MERCEDES V

 

 

Mercedes A to typowy kompakt, ale nie podwyższony, jak wiele. Elegancja samochodu jest w pełni podkreślana przez ludzkie spojrzenia. W projekcie nadwozia nie ma się do czego przyczepić. Nie dziw, iż firma jeszcze przed premierą zebrała ponad 40 tys. zamówień. Cóż, firma wyrobiła sobie markę autami niezawodnymi i bardzo trwałymi.

 




 

Wnętrze w czarnym kolorze, ale nie razi to zbytnio. Fotele o nowoczesnym, sportowym designie bardzo wygodne i trzymają dobrze na boki. Zagłówek zintegrowany z fotelem, a dziura między zagłówkiem a fotelem, przypominająca te dziury z foteli wyczynowych – jest nawet podświetlona subtelnym światłem. Na środku deski rozdzielczej, jak w każdym Mercedesie duży ekran wielofunkcyjny. Można nim sterować za pomocą joysticka, działającego intuicyjnie, oraz przycisków odpowiednich funkcji, które uruchamiają zakres pracy joysticka. Cała deska rozdzielcza nawiązuje do innych, większych modeli samochodów koncernu.

 

 

 

Jedziemy!

 

Bardzo dobrze jedziemy. Prowadzi się pewnie, jazda to sama przyjemność. Auto sztywno zawieszone, ale nie nazbyt twardo, bo nie przeszkadza w poruszaniu się po drodze. Za to jesteśmy pewni tego gdzie jedziemy. Czujemy auto całym ciałem, bezpośrednie przełożenie w układzie kierowniczym daje tym większe czucie auta. Mimo kół 18 calowych i szerokich opon o niskim profilu, mamy dobre wybieranie nierówności.

Trzeba przyznać, iż daje wiele frajdy z jazdy.

 

 

 

Jednostka napędowa to czterocylindrowy turbodiesel o pojemności 1,8 litra, mocy 136 KM i momencie maksymalnym 300 Nm. Ten silnik współpracuje z 6-biegową mechaniczną skrzynią precyzyjnie działającą, o krótkim skoku dzwigni. Dla ceniących jeszcze bardziej sportowe walory jest silnik 2,2 litra i 170 KM I 350 Nm.

 

 

 

 

Kompakt z wyższej półki w testowanej wersji odznaczał się przyjemną elastycznością i dobrą dynamiką. Wystarczająco żwawo reaguje na naciśnięcie pedału gazu, pozwalając cieszyć się jazdą. MERCEDES A200 CDI ma także dużego plusa za niskie zużycie paliwa, 4,5 – 5,5 litra oleju napędowego. A poza tym każdy się za nim ogląda. Turystyka motoryzacyjna, wyprawy i podróże to jego świat. Konkurencja już drży!

 

Tekst i Zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

STACJA MERCEDES

TESTY MERCEDESA W BEDNARACH

MERCEDES NA VIP CROSS

 
Designed by vonfio.de