OPEL MOKKA X 4X4 |
![]() |
Wpisany przez Adam Janczur |
wtorek, 02 maja 2017 09:00 |
OPTYMALNE MIEJSKIE AUTO
Niegdyś jeśli ktokolwiek pomyślał o samochodzie miejskim to na myśl przychodził segment B. Obecnie epojawia się bytanie, kombi, sedan hatchback czy crossover? Jednym z takich aut, nadających się do miasta, lecz nie tylko jest OPEL MOKKA X 1,4 TURBO 4X4 z benzynowym silnikiem o mocy 152 KM, doskonałymi właściwościami jazdy i parkowania w mieście oraz całkiem niezłą dzielnością w lekkim terenie lub śniegu. POLUB NAS NA FACEBOOK oraz YOUTUBE ZOBACZ TEŻ; NOWA GENERACJA OPLA INSIGNIA
OBEJRZYJ FILM - OPEL MOKKA X 4X4 - TEST I
Mokka powstała na platformie podłogowej GSV (Global Small Vehicle) – dzieląc płytę z modelami CHEVROLET Aveo, SPARK czy Trax. Miejski crossover wygląda intrygująco i bojowo.
OBEJRZYJ FILM - OPEL MOKKA X 4X4 - TEST II
PRZECZYTAJ TEŻ; NOWY OPEL AMPERA
Sylwetka auta – mimo niedużych rozmiarów sprawia wrażenie muskularnej, ale nie przerysowanej. Zadziorny pas przedni z dużymi reflektorami nawiązuje jakby do auta o wiele większego. Trudno spodziewać się, iż dach opada już tuż za przednimi słupkami. Linia okien bocznych biegnie przy tym bardzo w górę. Przetłoczenia boku nadwozia również biegną ostro w górę. 18 calowe koła wyglądają pięknie. Całość jest zwarta i elegancka. Z tyłu duża klapa bagażnika z niedużym oknem, przez które jednak jest całkiem dobry widok do tyłu. Polepszany dodatkowo przez kamerę cofania. Poniżej ogromny zderzak.
Wnętrze o koncepcji typowej dla nowych Opli jest przyjemne w odbiorze i nowoczesne. Ma – co bardzo lubię – dużą ilość przycisków. Mam wtedy poczucie władzy, że to niby ja decyduję o wielu funkcjach pojazdu. Nie każdemu jednak to odpowiada. Eleganckie, miękkie i dobrze spasowane plastiki są jak najbardziej na miejscu. Przydają elegancji pojazdowi. Całość rozweselają aluminiowe wstawki i elementy ze skóry ekologicznej. Fotele są dość twarde i bardzo wygodne, bardzo dobrze trzymają boki ciała. Mają wysuwany element podtrzymujący kolana.
Z przodu kierowca i pasażer nie mogą narzekać na brak miejsca. Na tylnej kanapie także dużo miejsca na nogi i nad głową. Kanapa jest bardzo wygodna. Bagażnik 356 litrów można przez złożenie oparcia powiększyć do 785 litrów.
We wnętrzu auta możemy poczuć się jak w dużym, pełnowartościowym aucie. Pozycja za kierownicą jest wysoka, z dobrą widocznością dookoła pojazdu. Mamy też asystenta zmiany pasa ruchu i system rozpoznawania znaków drogowych. Deska rozdzielcza bardzo przejrzysta, zegary czytelne. Kierownica gruba nie przesadnie duża z pełnym sterowaniem funkcjami komputera , tempomatem i radiem.
Pod względem prowadzenia zachowuje się jak podniesiony kompakt na dużych kołach. Niewielki crossover na dużych kołach, z małym rozstawem osi zachowuje się bardzo stabilnie. Dodatkowo płynnie może załączyć się w razie potrzeby napęd na tylne koła i przekazać 50% momentu obrotowego. Twardo zestrojone zawieszenie sprawnie wybiera nierówności. Na zakrętach także zachowuje się bardzo dobrze, sprawnie i bez zastrzeżeń je pokonując.
Oparty na elektromagnetycznie sterowanym sprzęgle wielopłytkowym układ napędu 4x4 całkiem sprawnie radzi sobie w terenie. Jego naturalnym jednak środowiskiem jest silny, rzęsisty deszcz, oraz śnieg i lód. Wtedy napęd na wszystkie koła przydaje bezpieczeństwa pojazdowi. Wrażenia z jazdy całkiem przyjemne.
Silnik to czterocylindrowy rzędowy motor z turbodoładowaniem, benzynowy o niskim dość zużyciu paliwa. Moc 152 KM przy 4900 – 6000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1850 – 4900 obr/min. Całkiem sprawnie rozpędza auto o masie 1410 kg. Silnik tylko jest nieco zbyt głośny przy wysokich obrotach. PRZECZYTAJ TEŻ; AUTO-TURYSTYKA W PŁOCKU
Całkiem przyjemne auto o małej średnicy zawracania 10,6 metra. W mieście mamy łatwość parkowania. Dobre baczenie na drogę. Dość duży prześwit pozwala podjechać nawet pod dość duże krawężniki. OPEL MOKKA X 1,4 TURBO 4X4 jest autem dla dam lub innych osób aktywnych życiowo. Nadaje się na pozamiejskie wycieczki i wyprawy. Tak więc wybierzmy się w siną dal.
Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzięczkowski
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;
OPEL NA ZIEMI SIEDLECKIEJ - WYPRAWA
AUTO-TURYSTYKA W PAŁACU W STERDYNI
|