Home Seat SEAT TOLEDO 1,2 TSI
SEAT TOLEDO 1,2 TSI Email
Wpisany przez Małgorzata Frank   
środa, 31 grudnia 2014 05:02

 

ALE NAM SIĘ PODOBA !

 

Auto, które niczego nie udaje. Dobrze wyposażone, za rozsądną cenę i doskonale jeżdżące. SEAT TOLEDO to samochód bardzo pojemny, a oszczędny i dający w podróży bardzo wiele nawet dużej rodzinie. W nowym modelu firma postawiła na klasykę w wyglądzie, bez fajerwerków. Liftback powoduje, iż załadować możemy nawet duże przedmioty - ZOBACZ FILM Z TESTU.

 

ZOBACZ TAKŻE;     SEAT W BYDGOSZCZY


Jest w pewnym sensie bliźniakiem samochodu SKODA Rapid, która również nam się bardzo podobała. Nawet długość aut jest taka sama – 4,48 m,. Toledo to pięciodrzwiowe auto z wydłużoną sylwetką. Ma mniejszy rozstaw osi niż LEON, ale jest od niego dłuższy. Nie ma natomiast żadnych udziwnień stylistycznych.

 

ZOBACZ TEŻ;    SEAT NA NURBURGRINGU

 

 

Wspominając Toledo wszyscy zazwyczaj z entuzjazmem mówią o generacjach z lat 1991 i 1999. Następną otoczmy anatemą, mimo iż miała w sobie coś prekursorskiego. Nowe Toledo ma bardzo przestronne wnętrze, bez żadnych udziwnień. Bagażnik może pomieścić 517 litrów, jest więc naprawdę duży. Po złożeniu tylnej, dzielonej kanapy jest wręcz ogromny, jest także dziura w podłokietniku na oparciu piątego pasażera, w której możemy przewieźć narty.

 

 

 

 

Ale usiądźmy w środku. Bardzo wygodne, przyjemnie twarde podgrzewane fotele. Z przodu jest dużo miejsca na nogi dla kierowcy i pasażera. Z tyłu jest jeszcze lepiej. Cztery, a nawet pięć osób może jechać nawet na długich trasach. Miejsca na nogi i nad głową jest bardzo dużo. Deska rozdzielcza jest estetyczna, w kolorze kremowym połączonym z czernią. Kierownica duża i dobrze leży w dłoni.

Wnętrze jest bardzo żywe dzięki takiemu zestawieniu kolorystycznemu. Zegary bardzo czytelne. Obsługa wszystkich urządzeń pokładowych jak najbardziej intuicyjna. Między fotelami jest niezbyt szeroki tunel środkowy, ale za to z dużą ilością półek i schowków. Przed pasażerem jest także ogromny schowek zamykany i podświetlany. Na drzwiach rączki do zamykania i dźwigienki otwierania drzwi są jak najbardziej klasyczne. Wszystko to w kolorach pastelowych połączonych umiejętnie z czernią.

 

 

 

 

Wnętrze jest żywe, umiejetnie połączono niezbyt głęboką czerń z jasnym beżem. Na środku deki rozdzielczej wielofunkcyjny wyświetlacz, analogiczny jak w innych modelach koncernu. Jest też wstawka imitująca czarne drewno.

 

 

 

 

 

Dużym plusem jest 6-biegowa skrzynia manualna. Tego dodatkowego biegu brakowało mi w Skodzie Rapid. W wersji Seata układ przeniesienia napędu jest jakby lepiej zestopniowany. A i na autostradzie silnik mniej się męczy, jest ciszej i przyjemniej.

 

 

 

Silnik benzynowy z turbodoładowaniem 1,2 105 KM i 175 Nm momentu obrotowego przy 1550-4100 obr/min. Jest absolutnie tak elastyczny jak diesel. Mimo, iż to tylko 105 KM to elastyczność i co za tym idzie możliwości przyspieszeń są bardzo dobre, tak dobre, jakby auto miało dużo więcej koni. Pomaga w tym niska masa 1100 kg. Przyspieszenie do setki to przyzwoite 9,5 sek, a prędkość maksymalna 206 km/h.

 

 

 

Zużycie paliwa to 4,1 – 4,5 litra poza miastem przy spokojnej jeździe. W mieście 6,2 – 7 litrów w zależności od temperamentu. Gdy sobie mocno pofolgujemy może osiągnąć ponad 8 litrów, ale nie do wyczynów sportowych służy ten pojazd. W cyklu mieszanym to około 5 litrów na setkę.

 

 

 

Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne. Auto jedzie pewnie zarówno po prostej jak i na zakrętach. Dobrze trzyma się drogi i jest jak najbardziej przewidywalne. Pięknie wygląda na 17 calowych kołach z oponami 215/40, czyli o bardzo niskim profilu, ale ów profil nie wpływa negatywnie na komfort. Da się nawet delikatnie podjechać pod krawężnik.

 

O nowym samochodzie SEAT TOLEDO mówi Red. Grzegorz Traczewski - AUTO PLUS RADIO; "Nowy Seat Toledo to połączenie małegosamochodu segmentu B z wygodnym klasycznym sedanem. Nadaje się nawet do pełnienia funkcji reprezentacyjnych w urzędach i organizacjach samorządowych. Jego ponadczasowa linia nie jest może rewelacyjna, ale z pewnością szybko się nie nudzi. Wnętrze ze srebrnymi dodatkami nadaje pojazdowi swoistego charakteru. Na pochwałę zasługują też wygodne fotele z przodu i tylna kanapa. W bagażniku zmieści się dobytek rodziny potrzebny na przykład na wakacje, lub sprzęt małej ekipy telewizyjnej. Benzynowy turbodoładowany silnik w zupełności wystarczy w codziennym użytkowaniu, a przy oszczędnej jeździe (sześciobiegowa skrzynia) nie obciąży zbytnio budżdetu. Jazda tym samochodem nie męczy, wręcz przeciwnie jest przyjemnością. Do czego sie więc przyczepić?!... Po krótkim zastanowieniu stwierdzam: Brakuje wycieraczki na tylnej szybie. Ale w testowanym przez nas modelu, w innych jest obecna."

 

 

 

Szukając oszczędności stworzono duży samochód praktyczny. Co prawda nieco pozbawiony reklamowanego hiszpańskiego temperamentu, ale poczekajmy na ewentualnie większe i mocniejsze silniki i jeszcze bogatsze wyposażenie i możemy mieć bardzo atrakcyjne oraz bardzo pojemne auto. Inni producenci nie tylko z koncernu VOLKSWAGEN postępują podobnie tworząc auta budżetowe, dostosowane do potrzeb i możliwości szerokiej klienteli. Gdy ma to być drugie czy trzecie auto w rodzinie, nieraz nie potrzeba fajerwerków, które kosztują.

 

 

 

Cztery, a nawet pięć osób nie będzie narzekać na brak miejsca. Pojemność bagażnika jest okazała. Nowy Toledo powrócił do swoich udanych korzeni, znów jest liftbackiem. Auto konstrukcyjnie opracowane od podstaw jest niemal bliźniakiem bardzo udanego Rapida od Skody. Jednak SEAT TOLEDO - ZOBACZ FILM -  jest nieco rzadziej spotykany na ulicach i nieco bardziej żywy. Ten temperament rodem z południa odcisnął swe piętno na konstrukcji tego bardzo udanego samochodu. Bardzo ciekawe auto za rozsądną cenę, które nadaje się do długich wypraw i podróży.

 

Tekst, zdjęcia i film; Mirosław Wdzięczkowski


PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

AUTO-TURYSTYKA W SADZIE

SEAT NA ŚWIĘCIE BIGOSU

AUTO-TURYSTYKA NA RYBACH

AUTO-TURYSTYKA W SIEDLCACH

 

 

 
Designed by vonfio.de