VOLKSWAGEN W PIKES PEAK |
Wpisany przez Administrator |
niedziela, 04 lutego 2018 06:51 |
VOLKSWAGEN W WYŚCIGU DO CHMUR
W „Pikes Peak International Hill Climb” VOLKSWAGEN stawia na doświadczenie. 24 czerwca 2018 roku, po ponad 30 latach od ostatniego udziału marki w tym najsłynniejszym wyścigu górskim, za kierownicą pierwszej wyścigówki Volkswagena wyposażonej w napęd elektryczny zasiądzie Francuz ROMAIN DUMAS. Wyścig rozgrywany w amerykańskim stanie Kolorado, nazywany często „Race to the Clouds”, Dumas wygrał już trzykrotnie. Tym razem będzie mógł skorzystać z doświadczenia jakie zyskał podczas FIA World Endurance Championship (WEC) startując w prototypowych autach hybrydowych – w 2016 roku jako fabryczny kierowca Porsche Dumas zdobył tytuł mistrza świata w tej serii wyścigów.
ZNAJDŹ NAS TEŻ NA YOUTUBE oraz FACEBOOK
ZOBACZ TEŻ; VW ARTEON NA TORZE MODLIN
„Wyścig na szczyt Pikes Peak to wielkie wyzwanie, ponieważ każdy uczestnik może podjąć tylko jedną próbę” – wyjaśnia Dumas. „Ale ja mam ogromne zaufanie do Volkswagen Motorsport. Zespół jest bardzo zmotywowany i już nie raz udowodnił, że potrafi od razu wygrywać na nowym terenie”. Wspólnym celem Volkswagena i Romaina Dumasa będzie ustanowienie nowego rekordu w kategorii prototypowych pojazdów z napędem elektrycznym. „Romain należy do najszybszych kierowców jacy kiedykolwiek startowali w wyścigu Pikes Peak. Przejechał poza tym tysiące kilometrów w prototypowych wyścigówkach zbierając bogate doświadczenie. Jest wymarzonym kierowcą do premierowego startu Volkswagena w klasie pojazdów z wyłącznie elektrycznym napędem” – stwierdził Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport.
ZOBACZ TEŻ; VW W KAMIEŃCZYKU
W tegorocznej edycji „Pikes Peak International Hill Climb”, którego meta znajduje się na wysokości 4302 m n.p.m. i dlatego bywa nazywany „Race to the Clouds”, Volkswagen wystawi zupełnie nowy prototypowy samochód elektryczny. W tej klasie pojazdów przepisy zostawiają inżynierom dość dużą swobodę techniczną. „Będziemy mogli wykazać przewagę Volkswagena pod względem wydajności akumulatorów i technologii napędowych. Dodatkowym wyzwaniem jest fakt, że trasa na szczyt Pikes Peak to droga o zróżnicowanej nawierzchni, a podczas jazdy często zmienia się pogoda” – zauważa Smeets.
|