AUTO-TURYSTYKA NA LEGENDARNYM NURBURGRINGU III |
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski |
środa, 06 lipca 2022 18:06 |
NA NORDSCHLEIFE - ZIELONYM PIEKLE cd.
My w niedzielę znów zwiedzamy okolice toru, ruszamy na trzy przejazdy i by popatrzeć na przejazdy innych prędkich turystów. Dziś aż dziesięć godzin przeznaczono dla każdego. Ale zabawa! Jeżdżą także motocykle, ale na zakrętach bardzo wolno i ostrożnie. Auta trzymają się lepiej!
ZNAJDŹ NAS TEŻ NA YOUTUBE oraz FACEBOOK
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;
AUTO-TURYSTYKA NA LEGENDARNYM NURBURGRINGU I
AUTO-TURYSTYKA NA LEGENDARNYM NURBURGRINGU II
Auto co prawda zbyt słabe na taki to o wielu wzniesieniach i hamowaniach, ale byliśmy szybsi od Hondy S 2000 z dużym spoilerem z tyłu i od Seata Leona Cupra, oraz kilku przygotowanych na tor dwólitrówek i wszystkich motocykli, które pojawiły się na torze. Jednak zawieszenie Renault jest typowo miejskie, wygodne, nie zestrojone na tor i wielu zakrętów nie da się przejechać tak żwawo jak pragnęliśmy. Po naładowaniu do około 60 % baterii systemu plug-in dokładnie w połowie okrążenia kończył się prąd i jechaliśmy wolniej, by naładować baterię, po czym znów mieliśmy trochę prądu i byliśmy szybsi. To w użytkowaniu miejskim absolutnie nie przeszkadza, można na samym prądzie jeździć po mieście i bić rekordy niskiego zużycia paliwa.
WJAZD NA NORDSCHLEIFE
Zresztą nie było potrzeby szaleć, RENAULT MEGANE plug-in hybrid bo to auto rodzinne, do długich podróży, w czasie których – co sprawdziliśmy empirycznie jest niezwykle wygodne i bardzo oszczędne. Średnie zużycie paliwa całej podróży do Niemiec i z powrotem wyniosło około 4,8 litra. To przy jeśdzie na tempomacie z prędkościami 110 – 120 km/h. Z prędkościami 130 – 140 km, h było o 0,2 litra większe.
Słynny zakręt Karusell.
Szesnasty kilometr, zawsze pełno oglądających.
Mała Karusell.
Urocza miejscowość nieopodal toru.
Tekst i zdjęcia; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy
PRZECZYTAJ TAKŻE;
AUTO-TURYSTYKA NA TORZE LAGUNA SECA
AUTO-TURYSTYKA NA 24 h LE MANS
AUTO-TURYSTYKA i PEUGEOT 208 GTi W NIEMCZECH
|