SKODA OCTAVIA - PREMIERA |
![]() |
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski |
wtorek, 26 lutego 2013 21:52 |
Konkurencja nie daje rady.
Stało się! Po niezwykle udanej premierze modelu SKODA Rapid oczekiwaliśmy premiery trzeciej serii najbardziej popularnego modelu marki – Octavia. Lecz to, co pokazali bracia Czesi przeszło oczekiwania. Nowa Octavia oferuje tak wiele, że jeszcze niedawno tylko auta klasy wyższej były tak wyposażone.
ZOBACZ TEŻ; SKODA OCTAVIA RS w CZECHACH
Octavia trzeciej generacji różni się od drugiej generacji praktycznie wszystkim, cho bryła auta jest podobna. Z przodu jest znane, ale węższe wytłoczenie na masce z nowym logo. Z boku przetłoczenia na dole i na linii świateł biegnące przez całą długość auta. Z tyłu podobnie jak w modelu Rapid mamy charakterystyczne złamanie przy tablicy rejestracyjnej nawiązujące do czeskiego kryształu. Tylne światła świecą w kształcie litery C. Ogólnie auto stało się optycznie niższe i lżejsze.
Największą atrakcją auta jest to, iż waga auta w każdej wersji wynosi poniżej 1300 kg. Samochód jest lżejszy od poprzednika do 107 kg. W wersji podstawowej waży tylko 1170 kg. Bagażnik o ogromnej w tej klasie pojemności 590 litrów. Po złożeniu kanapy aż 1580 litrów. Auto urosło nieco. Długość auta wzrosła o 9 cm, a rozstaw osi o 10 cm.
Konstrukcja pojazdu jest modułowa według strategii MQB. Od spodu pojazdu można auto doposażyć w zestaw osłon na bezdroża, ale także podwyższyć zawieszenie o 15 mm. W wersji asfaltowej można natomiast obniżyć zawieszenie. W zawieszeniu tylnym powrócono do tańszego rozwiązania z belką skrętną, poza autem z najmocniejszym silnikiem, oraz wersjami z napędem na cztery koła.
ZOBACZ TEŻ; 50-LECIE SKODY OCTAVIA COMBI
Silniki benzynowe 1,2 TSI 85 KM przy 4300-5300 obr/min Moment obrotowy 160 Nm przy 1500-3500 obr/min Zużycie paliwa; miasto – 6,5 l poza miastem 4,4 l 1,2 TSI 105 KM przy 4500-5500 obr/min Moment obrotowy 175 Nm przy 1550-4100 obr/min Zużycie paliwa; miasto 5,9 l poza miastem 4,4 l 1,4 TSI 140 KM przy 4500-6000obr/min Moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min Zużycie paliwa; miasto 6,5 l poza miastem 4,6 l 1,8 TSI 180 KM przy 5100-6200 obr/min Moment obrotowy 250 Nm przy 1250-5000 obr/min Zużycie paliwa; miasto 7,8 l poza miastem 5,1 l
Wysokoprężne 1,6 TDI 105 KM przy 3000-4000 obr/min Moment obrotowy 250 Nm przy 1500-2750 obr/min Zużycie paliwa miasto 4,6 l poza miastem 3,3 l 2,0 TDI 150 KM przy 3500-4000 obr/min Moment obrotowy 320 Nm przy 1750-3000 obr/min
Wszystkie silniki to zupełnie nowe konstrukcje. Powrócono do napędu rozrządu paskiem zębatym. Kolektory wydechowe są zintegrowane z głowicą. To pozwala na szybsze rozgrzanie silnika.
Nowa Octavia ma niezwykle bogate wyposażenie. Posiada funkcję start/stop, automatycznej zmiany świateł, elektrycznie podgrzewaną przednią szybę. Możemy też mieć ekran zbliżeniowy do nawigacji. Klient może wybrać 9 rodzajów felg od 15 do 18 cali, oraz aż 12 różnych kolorów nadwozia. Lista wyposażenia jest tak dłauga, że lepiej udać się po więcej informacji na www.skoda-auto.pl
Wrażenia z jazdy naprawdę przednie. Doskonale trzyma się drogi zarówno na dość nierównej drodze, jak i na zakrętach. Daje dużą przyjemność z jazdy. Przy cenach od 59500 jest jeszcze przyjemniej. Ale uwaga! Przy zamówieniu auta kompletnie wyposażonego w absolutnie wszystkie udogodnienia możemy wydać nawet ponad 132000 zł. Wszystko wskazuje iż Skoda Octavia nadal będzie królem aut dyspozycyjnych i flotowych, Ale już nie samochodem handlowców, lecz ich przełożonych wyższego szczebla. Porównanie z najnowszymi produktami konkurencji wypadło tak dobrze dla czeskiej marki, iż otoczmy anatemą poczynania konkurentów.
Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski
PRZECZYTAJ TAKŻE;
|