Home Skoda SKODA RAPID SPACEBACK TDI
SKODA RAPID SPACEBACK TDI Email
Wpisany przez Robert WDZIĘCZKOWSKI   
sobota, 13 maja 2017 06:09

 

DOSKONAŁY NA DŁUGIE TRASY


Od auta opartego na płycie podłogowej segmentu B, ale będącego rozmiarami nieco większym wymagamy dużej ilości miejsca w środku i bagażniku. Tak właśnie jest w samochodzie SKODA RAPID. Przy tym niskie spalanie i bogate wyposażenie powoduje, iż jest to auto niezwykle intrygujące.

 

ZNAJDŹ NAS TEŻ NA YOUTUBE oraz FACEBOOK

 

PRZECZYTAJ TEŻ; SKODA OCTAVIA 5 MLN. EGZEMPLARZY


Klienci od lat uwielbiają OCTAVIĘ, która przez lata urosła nieco. Dlatego producent wprowadził auto nieco mniejsze, ale większe niż FABIA – lecz oparte na jej płycie podłogowej, wspólnej także z nowym modelem SEAT TOLEDO. Rapid jest natomiast rywalem dla VW GOLFA lub VW JETTY.


 

Rapid wygląda jak auto dla wymagającego klienta indywidualnego, a nie jak pojazd typowo flotowy. Z daleka można go pomylić z Octavią, lecz w jego linii nadwozia można dostrzec nutę nowoczesności. Jego wygląd przyciąga klasycznymi liniami, nie ma jakiegoś awangardowego szału, ponadczasowej linii. Są ostre, zdecydowane i wyraziste kształty, połączone z subtelnymi obłościami. Do tego eleganckie 17 calowe felgi aluminiowe i szklany dach. Przeszklenie boczne nadwozia jest bardzo duże i może zaimponować. Widoczność we wszystkich kierunkach jest bardzo dobra.

 

PRZECZYTAJ TEŻ; NOWY SUV Z MLADA BOLESLAV

 

 

 


Wnętrze to sama klasyka koncernu Volkswagen. Z przodu każdy bez względu na wzrost znajdzie moc miejsca oraz wygodna pozycję dla siebie. Fotele typowe dla niemieckiego koncernu – przyjemnie twarde i bardzo wygodne. Bardzo przyjemnie siedzi się na nich także na długich trasach. Nie można absolutnie narzekać na obsługę przyrządów, która jest intuicyjna. Z pewnością docenią ją starsi kierowcy, którzy często mają problemy z modnymi ostatnio ekranami dotykowymi, czy pokrętłami multimediów. W Rapidzie jest tradycyjnie. Pokrętła i guziki! Wcale nie oznacza to, iż młodzi kierowcy muszą wybrzydzać. Duży ekran dotykowy na środku deski jest jak najbardziej intuicyjny w obsłudze. Służy do obsługi wszelkich funkcji komputera pokładowego, radia z bluetoothem i nawigacji. Z tyłu również bardzo dobrze. Mało który kompakt na rynku zapewnia tak dużo miejsca na nogi i nad głową. Oczywiście na szerokość jest tu nieco mniej miejsca niż w Golfie, ale nie można narzekać, jest bardzo przyjemnie i wygodnie.

 

 

 


Praktyczne drobne rozwiązania są domeną Skody. Dwie siateczki na bokach oparć  foteli, pojemnik na odpadki, uchwyt na multimedia, otwór na narty, skrobaczka do szyb umieszczona w klapie wlewu paliwa i dwustronna mata w bagażniku. Do tego potężny szyberdach na całym suficie - to lubimy niezmiernie.

 

 

 

 

Dane techniczne;


-Silnik, czterocylindrowy, rzędowy 16 zaworowy

-wysokoprężny z wtryskiem bezpośrednim

-pojemność 1591 cm

-Moc maksymalna 115 KM przy 3500 obr/min

-Max moment obr. 250 przy 1500 – 3000 obr/min

-Skrzynia biegów manualna – 5-biegowa

-Koła 205/50 R17

-Dł/szer/wys 4304/1706/1459 mm

-Rozstaw osi 2602 mm

-Masa własna 1200 kg

-Ładowność 535 kg

-Poj. bagażnika 415/1380 litrów

-Poj. zbiornika paliwa 45 litrów

-Prędkość maksymalna 198 km/h

-Przyspieszenie do 100 km/h – 9,9 sek

-Spalanie w mieście 5,1 – 5,5 litra

-poza miastem 3,7 – 3,9 litra

-Min. średnica zawracania 10,9 metra

 

 

 


Przyjemność z jazdy niewątpliwa. Auto jest ciche, choć przy nagłym przyspieszaniu dochodzi do pasażerów pomruk silnika. Nic nie skrzypi, nie trzeszczy. Z zawieszenia z rzadka dochodzą jakieś dźwięki. Na zakrętach prowadzi się pewnie niczym nie zaskakuje i nie kładzie się na boki. Za jego kierownicą czujemy się pewnie i bezpiecznie.

 

 


 

Kolejny na naszym rynku hit SKODY, której auta na rynku polskim przyjmowane są z dużą atencją. Nadwozie typu liftback – niby to delikatnie powiększona Fabia – a jednakże bardzo widać różnicę. Ma bardzo dużo miejsca w środku i duży bagażnik. No i design nadwozia, nadspodziewanie atrakcyjny jak na auto segmentu C. Aż prosi się by pojechać w długą wyprawę.

 

 

PRZECZYTAJ TEŻ;  AUTODROM SKODY W POZNANIU

 


 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

 


 


 
Designed by vonfio.de