SKODA RAPID SPACEBACK TDI |
Wpisany przez Robert WDZIĘCZKOWSKI |
sobota, 13 maja 2017 06:09 |
DOSKONAŁY NA DŁUGIE TRASY
Od auta opartego na płycie podłogowej segmentu B, ale będącego rozmiarami nieco większym wymagamy dużej ilości miejsca w środku i bagażniku. Tak właśnie jest w samochodzie SKODA RAPID. Przy tym niskie spalanie i bogate wyposażenie powoduje, iż jest to auto niezwykle intrygujące.
ZNAJDŹ NAS TEŻ NA YOUTUBE oraz FACEBOOK
PRZECZYTAJ TEŻ; SKODA OCTAVIA 5 MLN. EGZEMPLARZY
Klienci od lat uwielbiają OCTAVIĘ, która przez lata urosła nieco. Dlatego producent wprowadził auto nieco mniejsze, ale większe niż FABIA – lecz oparte na jej płycie podłogowej, wspólnej także z nowym modelem SEAT TOLEDO. Rapid jest natomiast rywalem dla VW GOLFA lub VW JETTY.
Rapid wygląda jak auto dla wymagającego klienta indywidualnego, a nie jak pojazd typowo flotowy. Z daleka można go pomylić z Octavią, lecz w jego linii nadwozia można dostrzec nutę nowoczesności. Jego wygląd przyciąga klasycznymi liniami, nie ma jakiegoś awangardowego szału, ponadczasowej linii. Są ostre, zdecydowane i wyraziste kształty, połączone z subtelnymi obłościami. Do tego eleganckie 17 calowe felgi aluminiowe i szklany dach. Przeszklenie boczne nadwozia jest bardzo duże i może zaimponować. Widoczność we wszystkich kierunkach jest bardzo dobra.
PRZECZYTAJ TEŻ; NOWY SUV Z MLADA BOLESLAV
Wnętrze to sama klasyka koncernu Volkswagen. Z przodu każdy bez względu na wzrost znajdzie moc miejsca oraz wygodna pozycję dla siebie. Fotele typowe dla niemieckiego koncernu – przyjemnie twarde i bardzo wygodne. Bardzo przyjemnie siedzi się na nich także na długich trasach. Nie można absolutnie narzekać na obsługę przyrządów, która jest intuicyjna. Z pewnością docenią ją starsi kierowcy, którzy często mają problemy z modnymi ostatnio ekranami dotykowymi, czy pokrętłami multimediów. W Rapidzie jest tradycyjnie. Pokrętła i guziki! Wcale nie oznacza to, iż młodzi kierowcy muszą wybrzydzać. Duży ekran dotykowy na środku deski jest jak najbardziej intuicyjny w obsłudze. Służy do obsługi wszelkich funkcji komputera pokładowego, radia z bluetoothem i nawigacji. Z tyłu również bardzo dobrze. Mało który kompakt na rynku zapewnia tak dużo miejsca na nogi i nad głową. Oczywiście na szerokość jest tu nieco mniej miejsca niż w Golfie, ale nie można narzekać, jest bardzo przyjemnie i wygodnie.
Praktyczne drobne rozwiązania są domeną Skody. Dwie siateczki na bokach oparć foteli, pojemnik na odpadki, uchwyt na multimedia, otwór na narty, skrobaczka do szyb umieszczona w klapie wlewu paliwa i dwustronna mata w bagażniku. Do tego potężny szyberdach na całym suficie - to lubimy niezmiernie.
Dane techniczne;
-Silnik, czterocylindrowy, rzędowy 16 zaworowy -wysokoprężny z wtryskiem bezpośrednim -pojemność 1591 cm -Moc maksymalna 115 KM przy 3500 obr/min -Max moment obr. 250 przy 1500 – 3000 obr/min -Skrzynia biegów manualna – 5-biegowa -Koła 205/50 R17 -Dł/szer/wys 4304/1706/1459 mm -Rozstaw osi 2602 mm -Masa własna 1200 kg -Ładowność 535 kg -Poj. bagażnika 415/1380 litrów -Poj. zbiornika paliwa 45 litrów -Prędkość maksymalna 198 km/h -Przyspieszenie do 100 km/h – 9,9 sek -Spalanie w mieście 5,1 – 5,5 litra -poza miastem 3,7 – 3,9 litra -Min. średnica zawracania 10,9 metra
Przyjemność z jazdy niewątpliwa. Auto jest ciche, choć przy nagłym przyspieszaniu dochodzi do pasażerów pomruk silnika. Nic nie skrzypi, nie trzeszczy. Z zawieszenia z rzadka dochodzą jakieś dźwięki. Na zakrętach prowadzi się pewnie niczym nie zaskakuje i nie kładzie się na boki. Za jego kierownicą czujemy się pewnie i bezpiecznie.
Kolejny na naszym rynku hit SKODY, której auta na rynku polskim przyjmowane są z dużą atencją. Nadwozie typu liftback – niby to delikatnie powiększona Fabia – a jednakże bardzo widać różnicę. Ma bardzo dużo miejsca w środku i duży bagażnik. No i design nadwozia, nadspodziewanie atrakcyjny jak na auto segmentu C. Aż prosi się by pojechać w długą wyprawę.
PRZECZYTAJ TEŻ; AUTODROM SKODY W POZNANIU
Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski
|